Klassieke stijlelementen in brute verpakking: de RUF CTR3

  • Emil
  • 10-06-2013 16:03
  • 1739
  • 0

Klassieke stijlelementen in brute verpakking: de RUF CTR3

Wie vooral een Porsche wil die nóg opvallender en extravaganter moet zijn kiest voor een tuner. Wie meer de klassieke kant op wil kiest voor een bedrijf als RUF dat er voor kiest oog voor detail te houden en vaak verwijst naar het verleden. Dat heeft het autobedrijf ook gedaan met de RUF CTR 3 Clubsport die voor het eerst in Londen werd vastgelegd en tevens een primeur is voor Autogespot!

Eigenaar van RUF, Alois Ruf, is gek op mooie retro details. Dat zien we terug in modellen als de RUF Rt Roadster en RUF Rt 35 Anniversary. Dit zijn auto's waarbij het verboden is het woord tuning in de mond te nemen. Er wordt veel zorg en aandacht aan styling besteed. Bij de CTR3 probeert RUF een moderne supercar neer te zetten met stijlelementen van de race-auto's uit de jaren 50. Het vlaggenschip van RUF pronkte onlangs nog op de parkeerplaats van Villa d'Este waar RUF zelf aanwezig was. Dat RUF ander type klanten heeft dan tuner als Hamann Motorsport en Lumma Design is nog duidelijker gemaakt nu mode-ontwerper Ralph Lauren zelf een RUF CTR3 heeft aangeschaft. Een autoverzamelaar waarvan iedereen het er wel mee eens is dat hij smaak heeft.

De RUF CTR3 is ondanks deze lovende woorden toch een vrij gekke supercar. Een compacte 3.8 liter zescilinder is goed voor een vermogen van 777 pk en 980 Nm aan koppel. De CTR3 heeft slechts drie seconden nodig om de 100 km/u en is theoretisch in staat 370 km/u te halen. Maar iedere auto wordt aangepast aan de wensen van de klant. Zo kan het dus zijn dat iemand kiest voor andere verhoudingen van de versnellingsbak waardoor de acceleratie groter is en de topsnelheid lager.

Klassieke stijlelementen in brute verpakking: de RUF CTR3

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag