Fotoshoot: Morgan Aero 8

Fotoshoot: Morgan Aero 8

Je eerste fotoshoot is altijd spannend en al helemaal als je meteen zo'n bijzondere auto als de Morgan Aero 8 voor de lens krijgt. Spotter Roy Arends mocht een rondje mee met een fraaie donkerblauwe Morgan Aero 8 en tijdens het ritje, dat niet zonder problemen verliep, was er natuurlijk ook tijd om wat foto's te schieten van deze Britse bolide.

De Morgan Aero 8 is een sportauto gebouwd door Morgan in hun fabriek in Malvern Link, Groot-Brittannië. De Aero 8 valt op vanwege verschillende eigenschappen. Ten eerste omdat het de eerste Morgan is na de Morgan Plus 8 die uitkwam in 1968. Ten tweede is het de eerste Morgan met een volledig aluminium chassis. De motor in de Aero 8 is een 4.4 liter V8 van BMW, gekoppeld aan een versnellingsbak met zes versnellingen. Alle Aero 8's worden met de hand gebouwd, dit brengt de productie op negen auto's per week.

Om 14.00 uur kwam ik de loods binnen waar de Morgan stond te wachten om uitgelaten te worden. Hij werd omringd door drie andere Morgans en zeven Jaguars. Toen ik aan kwam in de loods kwam eigenaar Jacco al naar me toe en hij zei dat de Morgan niet wilde starten. Dus aan de starter dan maar. Ook dat hielp niet omdat de starter nog niet goed opgeladen was. Nou, dan gaan we eerst maar even wat zaakjes regelen. Na een uurtje op en neer rijden in een saai bestelbusje besloten we terug te gaan naar de loods om te kijken of hij nu wel wilde starten. Weer niks... hmm, nou dan pakken we toch even een andere accu. De motorkap van buurman Jaguar E-Type werd open gemaakt en een mooie V12 kwam aan het daglicht. Hup, accu eruit en in de Morgan gezet. Tot mijn grote vreugde mocht ik de 325 pk sterke V8 starten. Ik vond het geluid wat tegenvallen. We deden de originele accu er weer in en we gingen een rondje rijden. Na het rondje was het tijd voor wat foto’s. Pruttel pruttel...poef! Een vloekwoord en de motor Morgan stond stil. De benzine was op.

Om een nog saaier verhaal in te korten: we hebben hem bijgevuld en wel vier keer de accu van de E-Type erin moeten zetten om hem weer te starten. Die accu kon er niet in blijven zitten omdat hij te groot was en de motorkap een stukje open zou houden. Dat zou storend zijn op de foto’s.

Bij deze wil ik Jacco ook nog even bedanken voor alle inspanning en voor je tijd! Het is mijn eerste fotoshoot dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Roy Arends










Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag