Er is een oud gedachte-experiment: "Als iets eruitziet als een eend, zwemt als een eend en kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend.". Toch zien we hier duidelijk een eend met het naambordje van een gans. Wat je ook zegt, dit is namelijk geen Fisker Karma.
Dit is de Karma Revero. Wat is het verschil voor de bestuurder? Eigenlijk alleen de naam. Dit omdat Fisker Automotive verkocht werd aan het Chinese bedrijf Wanxiang. Hierdoor had de originele eigenaar van het bedrijf en ontwerper van de BMW Z8 en Aston DB9, Henrik Fisker, niets meer te doen met het bedrijf. Zijn naam werd er dus uitgehaald, en de naam van de auto werd de naam van het bedrijf. Revero werd de nieuwe naam, en dat was de enige verandering. De Karma heeft nog steeds dezelfde 2.0 liter plug-in hybride 4-cilinder die 408 PK, rijdt nog steeds van 0-100 in 5,4 seconden en haalt nog steeds dezelfde 201 KM/U. Ook het ontwerp is niet verandered, en dat is maar goed ook want als er iets is wat Henrik kon is het auto's tekenen. In het zonnige Beverly Hills maakte spotter DeJong32 deze prachtige foto's die de auto er nog mooier laten uitzien dan hij al is. Als één van de eerste groene supersedans, waar we er nu zo'n beetje honderd van hebben, was de Karma een ware trendsetter, ze waren zelfs een jaar eerder dan de Tesla Model S. Een ware prachtwagen waar we zeker van kunnen genieten.
Klik op de foto voor meer foto's van deze spot!