Viva Italia @ Assen

  • Vossie
  • 31-05-2007 21:03
  • 5884
  • 0

Viva Italia @ Assen

Tweede pinksterdag. Voor de liefhebber van Italiaanse auto's zal dit één van de mooiste dagen van het jaar zijn. Één blik op Autogespot is genoeg om te zien dat er genoeg mooie Italiaanse auto's rondrijden in Nederland. Al dit moois komt te samen tijdens Viva Italia op het TT circuit in Assen! Of je nu liefhebber bent van de echte dikke sportwagens of je meer houdt van getunede Alfa's en Fiat's, elke liefhebber van Italiaanse schoonheid kan z'n hart ophalen tijdens dit prachtige evenement!

Maandag 28 mei 2007 om 10.00. Aankomst bij het TT circuit. In tegenstelling dat vorig jaar geen lange rij voor de tunnel onder het circuit door. Er staat eenzaam een Ferrari Testarossa te wachten om het paddock in te kunnen, verder staan er wat Alfa'tjes en een paar Fiat'jes.
De eerste gedachte: 'zouden de eigenaren bang zijn voor het slechte weer dat voorspeld is?'. Eerlijk is eerlijk, het voorspelde weer is nou niet bepaald het weer waar een Ferrari of Lamborghini zich in thuis voelt.

Drie kwartier en een aantal Ferrari's en Maserati's later werd het tijd om naar binnen te gaan. De échte kanonnen hadden we nog steeds niet gezien. Het meest spectaculaire tot dan toe was 'slechts' een Ferrari F355.
Op het paddock aangekomen stonden daar dan toch een aantal prachtige Italianen. Twee Diablo's, een Countach en een prachtige oude Maserati 3500GT met een tekst op de motorkap die sterk doet herinneren aan de naam van het meest recente Lambo model.




Verder stonden er nog een aantal "gewonere" Maserati's.
Net op het moment dat we dit stuk van het paddock gezien hadden, hoorden we achter ons ineens een woest gebrul. Met een flinke gang kwam er een knaloranje Murciélago het paddock binnen gereden. Deze super Lambo leek wel een magneet. Binnen no time stond iedereen in het paddock om deze auto heen.




Nog geen 5 minuten was het tijd voor het volgende spektakel stuk. Met zo mogelijk nog meer herrie geluid kwam er een 360 Challenge Stradale het paddock binnen. Binnen no time was ook deze auto weer omringd met mensen.




Vlak na de 360 CS kwam één van de meest zeldzame auto's van het evenement binnen: de oer Lambo, de Miura! Een prachtige en zoals gezegd bijzonder zeldzame supercar, die zelfs tegenwoordig nog indrukwekkende prestaties levert. Deze Miura vormde overigens een prachtige combo met de Murciélago. Oude glorie en nieuwe glorie naast elkaar, maar beide even extreem zoals elke Lambo.




Ook aan de andere kant van het paddock was genoeg te beleven. Hier stonden de wat minder bijzondere Ferrari's. Maar wat is minder bijzonder in dit geval. Een aantal Ferrari 360's, een 550 Maranello en meer modellen zorgden ook hier ervoor dat je ogen te kort kwam.
Hier de mooiste modellen van deze kant van het paddock.




Bij terugkomst in het Lambo en Maserati kamp bleek dat hier maar weinig was bij gekomen. Het middaguur was inmiddels gepasseerd en we dachten dat de meeste auto's nu wel binnen zouden zijn. Maar niets was minder waar. Ineens kwamen twee al wat oudere mannen voorbij gesprint: Gallardo, Gallardo.
Een blik richting de ingang deed ons haast stijl achterover staan van verbazing. Hier stond één van de meest bizarre Gallardo die je je kunt voorstellen: Een gifgroene Gallardo Spyder met pikzwarte velgen. Als klap op de vuurpijl gaf de eigenaar ook nog een flinke dot gas op het kleine rechte stukje in het paddock en het was alsof er een engeltje op je oren staat te pissen.






Om 13.30 brak het mooiste moment van de hele dag aan: het rijden!
Vooral het geluid van deze supercars is onbeschrijfelijk. Hierbij waren de 360 Challenge Stradale en de Gallardo Spyder toch wel de toppers van de dag.
Woorden zijn hierbij overbodig, filmpjes niet!





Helaas begon het vlak na het rijden te regenen en de Ferrari's en Maserati's moesten toen nog beginnen. Echt gas geven was er dus niet meer bij, hoewel iemand in een Ferrari 360 Spider toch aardig zijn best deed en hierbij tot twee keer toe bijna de controle kwijtraakte. Nog een aantal foto's van deze Ferrari's en Maserati's op het circuit.




Bij terugkomst in het paddock regende het nog steeds en een groot aantal mensen en auto's verliet het circuit alweer. Gelukkig werd het daarna toch weer droog en doordat het minder druk was konden er nog wat betere foto's gemaakt worden.

Rond een uur of 3 kwam ook Jan de Boer nog even langs in één van zijn nieuwste aanwinsten: de Porsche 997 GT3 RS.




Tegen vieren begon het echt leeg te lopen. Ook Gallardo Spyder en Murciélago vertrokken, net als de 360 Challenge Stradale. De eigenaar trakteerde de bezoekers daarbij nog op een prachtig concert van de V8!



Een klein achtervolging op de A28 resulteerde tot slot nog in het volgende filmpje van de Murciélago bij een benzinestation.

Aan het einde van zo'n dag weet je weer waarvoor je eigenlijk elke dag hard werkt. Natuurlijk om een goed leven te kunnen leiden, maar stiekem droom je er toch elke dag weer van om ooit zelf zo'n prachtige Italiaanse supercar te kunnen bezitten.
En na al dit moois te hebben gezien zijn eigenlijk twee woorden voldoende: VIVA ITALIA!!



Vossie
Reageer!

Reacties op dit artikel