Verslag: op pad met drie Japanners en een Italiaan

  • Tjan
  • 06-01-2010 18:15
  • 5897
  • 55

Verslag: op pad met drie Japanners en een Italiaan

Wij hadden een Ferrari F430 nodig om besmet te raken met het spotters virus. Het feest begon toen wij op een avond door de stad achter een Mercedes-Benz S 65 AMG aan reden. Wij genoten een tijdje van het heerlijke geluid en de relaxte rijstijl van de bestuurder, maar toen stopte hij ineens. Hij draaide het raampje open en bood aan om telefoonnummers uit te wisselen. Hij zou wel een keertje bellen om op een geschikte dag elkaar ergens te ontmoeten met een paar bizarre auto's. Op een mooie, zwoele vrijdagavond werd er gebeld of wij tijd hadden om te komen. Toen wij op het doorgegeven ontmoetingspunt aankwamen, zagen we tot ons genoegen een Ferrari F430 op ons af komen. Dit werd tevens onze eerste spot op Autogespot.

De vriend van de eigenaar van deze overheerlijke Italiaan zou wat later met een Japans speeltje van hem langs komen. Toen wij een paar keer om de Ferrari heen gelopen hadden, hoorden we het geluid van een viercilinder met het heerlijke gefluit van een turbo. Voor onze ogen verscheen een briljante Mitsubishi Lancer Evolution 9 die tot in de puntjes beet gepakt was door tuner HKS uit Japan. Het werd een avond om nooit te vergeten waar onder andere het heerlijke geluid en de ongetemde kracht van deze bolides centraal stond. Vanaf deze avond werd er contact gehouden met deze zeer bevoorrechte Aziaat en kregen wij de kans om de Italiaan en Japanner wat vaker te bewonderen. We leerden de eigenaar beter kennen in de daaropvolgende maanden. We kwamen er achter dat hij een Nissan GT-R zo bruut vond dat hij er over dacht om er een te bestellen. Dat is dus ook gebeurd, de eerste GT-R zou zijn intrede doen in de stad van de eeuwige lente. Deze auto had meer dan alleen maar de potentie om een nette toevoeging te worden aan het desbetreffende wagenpark. Vele maanden heeft het geduurd voordat de auto eindelijk arriveerde. Toen kwam de vraag of wij de GT-R eens in levende lijve wilden zien. Het was half elf 's avonds toen wij stonden te wachten en het monster aan kwam rijden. Ik had nog nooit een GT-R gezien en vond het dus vanzelfsprekend gruwelijk gaaf om er alleen al om heen te kunnen lopen. Mijn verbazing werd nog groter toen ik plaats nam in de kuipstoel en keihard achter in mijn stoel werd geduwd toen de eigenaar volop gas gaf. Het fenomeen zwaartekracht werd duidelijk realiteit. Toen ik naar de snelheidsmeter keek, zaten we al aan de 200 kilometer per uur! De eigenaar gaf de sleutels als eerste aan mijn broer om een rondje in de GT-R te rijden. We reden heel wat rondjes en genoten van het heerlijke design van deze wagen! Daarna zijn we nog bij de McDonalds wat wezen drinken.









De foto's waarop de bolides achter elkaar zijn geparkeerd zijn bij het Green Lake Hotel genomen. Wij waren uitgenodigd voor het verjaardagsfeest van zijn zoontje, waarop wel 200 mensen aanwezig waren. Na een tijdje had ik het binnen wel weer gezien en ben ik buiten eerst maar eens de auto's op de gevoelige plaat wezen zetten. Later die avond zijn we zijn auto's naar z'n garage wezen brengen. Het was heerlijk om door de stad heen te knallen met de raampjes open, genietend van het geweldige geluid van de Ferrari en natuurlijk het vele bekijks van mensen om je heen. Als je de kans krijgt om rondom zulke mooie auto's te zijn, wil je natuurlijk ook even kijken welke nou het beste presteert. Wij wisten dat de F430 geen kans had tegen de HKS getunde Evo, maar toen de beestachtige GT-R erbij kwam was het natuurlijk nog maar de vraag hoe de 585 pk sterke viercilinder het zou opnemen tegen de zescilinder van Nissan.















Een aantal weken verstreken. Het was een dinsdagavond rond tien uur toen wij opnieuw een telefoontje kregen. We hoorden dat onze vrienden met de auto's aan het knallen waren op een lekker afgelegen stuk weg waar weinig verkeer kwam. Dit is een stuk weg aan de rand van de stad waar verder nog niks ontwikkeld is qua bouw. Dit resulteert in een splinternieuw stuk asfalt waar niemand iets te zoeken heeft. Daar aangekomen bleek er ook nog een Subaru bij te zijn van een vriend die het waagde om het tegen de Ferrari op te nemen. Ook al was deze Subaru netjes getuned, hij bleef toch in de achteruitkijkspiegel van de Ferrari. Uiteindelijk kwam ook het moment dat de Japanners naast elkaar gingen staan voor de startlijn. Wat was het bruut om in de kuipstoelen van de fenomenale Evolution te stappen! De raampjes gingen open en natuurlijk was de camera erbij zodat we het allemaal nog eens terug konden kijken. Omdat ik wist waar de GT-R allemaal toe in staat was, lagen mijn verwachtingen niet heel hoog voor de Evolution, maar dit was niet terecht! De Evolution bleef zonder al te veel moeite de GT-R voor, tot de 100 kilometer per uur! Toen de Nissan GT-R op de Evolution in kwam lopen, was die er zo voorbij en had de Evolution geen schijn van kans meer. Het was een avond die je niet zo snel vergeet. Wat een fantastische gelegenheid om foto's maken en te kunnen genieten van deze pracht bolides! Het werd ook weer een keertje tijd om nieuwe banden onder de Evolution te leggen dus oproken maar die banden!

Met het maken van een groepsfoto rondom de auto's was het niet echt de vraag voor welke auto we zouden gaan zitten! Er werd wel wat gelachen en besloten dat we met z'n allen voor de Subaru zouden gaan zitten, het maakt toch niet uit als die niet helemaal op de foto staat! Een Subaru die gewoonlijk ook boven menig auto uitspringt, viel deze avond in het niet bij deze Italiaan en Japanners.











Tenslotte nog een paar bewegende beelden van deze heerlijke ervaring.











Reacties op dit artikel