Verhuizing van Italiaanse exoten

Verhuizing van Italiaanse exoten

Maartse buien. Dat was de voorspelling voor vandaag. Hagel, regen en zelfs natte sneeuw. Niet de ideale omstandigheden om meer dan 20 Ferrari’s rijdend naar een nieuwe locatie te brengen. Begin deze zomer opent Munsterhuis Sportscars het nieuwe pand in Hengelo en vandaag gingen alvast alle raspaardjes en enkele andere exoten over de snelweg naar het nieuwe pand.

Waar zullen de werknemers bij Munsterhuis in eerste instantie aan gedacht hebben? Iedereen heeft de mogelijkheid een exoot op een suffe en ‘kille’ manier te transporteren naar een pand of iets dergelijks. Met de actie die Munsterhuis vandaag uithaalde bezorg je de rest van de mensen op de Nederlandse wegen tenminste nog een leuke ‘file’.
Een tijd terug werd ik gebeld door één van de werknemers bij Munsterhuis Sportscars. Hij vroeg mij of ik een reportage wilde maken zodra de hele stoet van Ferrari’s en Maserati’s richting Hengelo zou vertrekken. Deze vraag beantwoord je natuurlijk met een volmondig 'Ja'! Hetgeen wat vandaag plaatsvond kan je omschrijven als een heuse ‘Ferrari Relay’ alleen dan in een kleiner formaat.




Rond half één verzamelden de mensen die de gehele stoet, van meer dan 20 Ferrari’s, van het oude pand van Munsterhuis naar het nieuwe pand zouden brengen. Om klokslag half twee zouden we vertrekken via de snelweg richting Hengelo. Dat dit schouwspel bijzondere plaatjes op ging leveren stond al vast. Echter bij Munsterhuis begon de gehele collectie Italiaanse exoten al aardig wat aandacht te trekken. Er stonden verscheidende Ferrari’s tussen. Van de nieuwe 430 Scuderia tot een F355 Spider. Frans Munsterhuis reed zelf mee met een prachtige klassieke Ferrari 275 GTB. Kortom, voor de voorbijganger die een tussenpauze inlaste was er genoeg om de ogen uit te kijken. Terwijl nagenoeg alle auto’s lekker aan het warm draaien waren, kreeg ik rustig de mogelijkheid om genoeg foto’s te nemen van de collectie auto’s.













Ondertussen had ik dus ook alle tijd om mijn vervoer voor de komende tien à vijftien minuten te bewonderen. Het betreft een Ferrari 430 Scuderia met nog maar vijf kilometer op de teller! Na mijn eerste ontmoeting met dit kanon van Ferrari mag ik ook direct instappen, kan het nog beter?! Op de foto’s vond ik het vooral een aangescherpte F430, waarover ik niet geheel mijn mening kon geven. Om over de gouden velgen maar te zwijgen. Op de foto’s ziet het er een stuk minder mooi uit dan in ‘real life’. Ze ogen erg agressief en passen werkelijk perfect bij de speciale rode kleur die gebruikt wordt voor de 430. De extreem dikke achterkant doet mij denken aan een F430 die een anabolen kuur heeft ondergaan. Het interieur is back to basic. Overal zijn lasnaden te vinden en carbon domineert het spartaanse interieur. Weliswaar niet zo ernstig als een F40, maar in vergelijking tot een standaard F430 is de Scuderia wat kaal geplukt. In mijn ogen niets ernstigs, aangezien ik wel een liefhebber ben van dit type auto’s.







Met een kleine vertraging begint de gehele collectie Ferrari’s rond kwart voor twee dan daadwerkelijk te rijden. Het eerst gedeelte van de weg zijn alle toegangswegen afgesloten, zodat de exoten achter elkaar de snelweg op komen. Zodoende heb je de meeste impact op toeschouwers en voorbijgangers. Uiteraard is dit ook voor de veiligheid.
Op de snelweg is het helemaal een feest, wanneer we samen met de Ferrari-fan Frans Munsterhuis continu rustig met het gas aan het spelen zijn. Beide auto’s markeren weer duidelijk waar ze voor gemaakt zijn, wanneer de toerenteller in de hogere regionen komt. Het doordringen van de passie in de mens. Je merkt in de Scuderia, ondanks dat er niet hard wordt gereden, dat dit een pure sensatie is. Een duidelijke geur komt uit de motorruimte, iets waar je ook echt van moet houden overigens. Ook het gehele schakelmechanisme is iets uniek in de wereld van de supercars.







Na de kleine rit komen we aan bij het nog niet voltooide pand van Munsterhuis. Hier hebben al enkele Ferrari’s en Maserati’s een plekje gevonden. We worden naar binnen geloodst en de auto’s worden uit gezet. Het nieuwe pand oogt bij aankomst zeer indrukwekkend en zodra je binnen staat veranderd deze mening niet. Ondanks dat het pand dus nog niet voltooid is, staat het vast dat dit met recht één van de mooiste Ferrari dealers ter wereld zal worden. Iedereen geniet nog even na van een enerverende dag waarna ik besluit huiswaarts terug te keren om ervoor te zorgen dat jullie ook nog wat mee kunnen krijgen van deze speciale dag!

Emil

Een kleine video impressie.

Get the Flash Player to see this player.


Reacties op dit artikel