Terug in de tijd: Alfa Romeo 8C Competizione spyshots

Terug in de tijd: Alfa Romeo 8C Competizione spyshots

De tijd vliegt, echt waar. Zeker als ik kijk naar de auto’s die ik als klein jochie bewonderde is het vaak twee kanten opgegaan. Óf je kunt ze voor een prikkie op de kop tikken, óf ze zijn onbetaalbaar geworden. Wat dat betreft is er bij de 8C niets veranderd: hij was en is nog steeds onbetaalbaar! Deze spyshots uit 2007 doen weer even aan de droom van toen terugdenken...

Hij lijkt onderhand alweer een beetje te zijn vergeten, de Alfa Romeo 8C Competizione. Tegenwoordig is het bij Alfa toch voornamelijk de Giulia Q die de show steelt. Aan de ene kant is dit wel begrijpelijk, want de eerste onthulling van de 8C ligt alweer ruim 14 jaar achter ons en de auto was bovendien zeer gelimiteerd. Toch mag dit juweel absoluut niet vergeten worden, zowel om zijn geluid als zijn uiterlijk. De 4,7-liter V8 (ontwikkeld in samenwerking met Maserati) produceerde 450 pk en 470 nm koppel. Geen wereldschokkende waarden, maar het zware gehamer uit de uitlaten maakt meer dan genoeg goed! Daarbij blijft de 8C door zijn beeldschone en organische ontwerp een tijdloze verschijning. Als we niet beter zouden weten, zou Alfa hem vandaag de dag nog als nieuw model uit kunnen brengen. Bijzonder om dan deze spyshots tegen te komen!

Terug in de tijd: Alfa Romeo 8C Competizione spyshots

Reacties op dit artikel


  1. Profile pic
    JoranBentley  -  09-01-2018 om 13:24

    Het moderne Alfa spul is zeker weten leuk maar Alfa Romeo moet toch wel met iets heel bijzonders op de proppen komen wil ik de 8C vergeten. Wat een onvoorstelbaar mooie auto en inderdaad, dat geluid alleen al... waanzinnig! Zonder twijfel een toekomstige klassieker deze parel!

  2. Profile pic
    grandmasterb  -  10-01-2018 om 00:10

    Ik heb de cabrio ervan proefgereden tijdens de motorshow in Essen tijdens de introductie, er stond ook een beeldschone parelmoeren 8C cabrio op de stand, daar was ik meteen verliefd op. Die proefrit was een fantastische ervaring, het geluid en de sensatie was minstens zo groot als van een Ferrari, alleen de bagageruimte is net groot genoeg voor een klein toilettasje. Toen kostte die cabrio in Nederland al rond de 3 ton, ik vond dat toch wel erg hoog, hoewel ik het gevoel had dat de auto nog veel sneller had kunnen zijn als er geen teamorders door Ferrari en Maserati waren uitgegeven, want een Alfa die sneller is dan hen
    is not done. Nog steeds zijn de tweedehandsprijzen ervan torenhoog, jammer want men rijdt er daardoor nauwelijks mee en ik kan er helaas niet een voor weinig geld kopen, wat ik wel erg graag zou willen.

  3. Dit is niet ok

Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws