Terug in de tijd met spyshots Lexus LFA

Terug in de tijd met spyshots Lexus LFA

We draaien de klok een paar maanden en elf jaar terug. Wesley Steenbergen staat langs de Nürburgring spyshots te maken van verschillende auto's. De geruchten dat Lexus met een supercar bezig is gonzen steeds harder rond.

Dan komt er een onbekende auto de Nürburgring over en kun je het niet plaatsen. Je maakt zo snel mogelijk een berg foto's om de meeste scherpe eruit te vissen. Later zie je dat het een Lexus met Belgische platen. Het is de LFA!

De LFA was op het moment van uitbrengen een zeer interessante en snelle auto. De Nürburgring Edition deed een rondje in 7:14,640 minuten en was daarmee even de snelste productie auto ooit. Uiteraard stond er op dat moment nog een Radical voor de LFA maar die werd niet als productie auto erkend. De V10 in de LFA was zelfs zo snel dat een conventionele toerenteller de opbouw van toeren niet meer kon bijhouden. Daarom koos Lexus voor een digitale toerenteller.

Terug in de tijd met spyshots Lexus LFA

Reacties op dit artikel


  1. Profile pic
    hardstyler  -  03-12-2018 om 15:33

    Goed stukje. Ik was net zo verbaasd dat dit de weg naar AG heeft gevonden.
    Klein puntje van kritiek. Er wordt gerept over een Belgisch kenteken, maar beide foto's in het artikel hebben een Duits kenteken.

  2. Profile pic
    Dustie  -  03-12-2018 om 16:23

    De LFA de snelste op de ring?! Nee, dat record heeft de LFA helemaal nooit gehad. Niet alleen twee verschillende Radical's maar ook de Gumpert Apollo stonden toen al hoger op de ranglijst voor straatlegale productieauto's.

    Of je het met de toelating van de Radicals eens bent is een discussie op zichzelf, maar op de lijst stonden ze en daarmee had de LFA dat record sowieso niet, nog ongeacht de Gumpert.

    Overigens was er nooit twijfel aan of de Radical een productieauto was; dat was het namelijk onomstotelijk wel. De twijfel zat hem in de straatlegaalheid omdat hij in Duitsland niet op kenteken gezet mocht worden. In Engeland mocht dat echter wel en dankzij de EU mocht hij dus ook op de Duitse wegen rijden. Feit blijft dan ook dat de Radical SR8 LM op de bewuste dag op eigen kracht en met legaal kenteken over de openbare weg vanuit Engeland naar de Nordschleife is gereden, het record zette, en de zelfde dag nog terug naar Engeland reed.

  3. Dit is niet ok

Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws