Spyshots: Maserati race-versie & een kleine Spyder

Spyshots: Maserati race-versie & een kleine Spyder

Luxe auto’s nemen veel gewicht met zich mee. Maar extra gewicht is niet erg handig tijdens een race want het bevorderd de prestaties van een sportauto niet echt. Heeft deze gedachte Maserati aan het denken gezet?

Of gaat het hier over een Maserati die zal deelnemen aan races waarin de befaamde Porsche GT3 al jaren heer en meester is. Volgens Autoblog is het een GranTurismo Trophy die geprepareerd zal worden om deel te nemen aan deze GT races. Een lichte Maserati met kuipstoeltjes zet je ook niet echt aan het denken. Het merk staat bekend om zijn elegante maar sportief ogende modellen. Een gentlemens racer is wellicht het goede woord voor deze auto. De auto wordt gekenmerkt door de drie gapende gaten in de motorkap. Het vermogen blijft wellicht hetzelfde als dat van een standaard GranTurismo, echter weegt de auto nu een stuk minder wat de prestaties ten goede zal komen. Maar voorlopig zullen we moeten blijven raden wat het precies is. Stiekem zien we al een duel tussen een GT3 en GranTurismo Trophy op de Nürburgring voor ons.



Dan komen we nog even terug op de GranTurismo Spyder. Eerst dachten we dat Maserati bezig was met een hard-top cabrio versie van de Maserati GranTurismo, maar er gaan nu geruchten dat dit een heel nieuw model wordt. Maserati schijnt namelijk bezig te zijn met een "baby" GranTurismo die de strijd aan moet gaan met de Porsche 911.



Op de spypics die ook wij laatst lieten zien was een GranTurismo te zien met naden in het dak. Nader onderzoek levert op dat dit model een stuk kleiner is dan de gewone GranTurismo en het waarschijnlijk dus een heel nieuw model is. De nieuwe auto zal veel overeenkomsten hebben met de Ferrari California. Allebei hebben ze een opvouwbare hard-top en zijn het officieel 2+2 auto's, al kan je bij de Maserati net zoals bij de Ferrari California de achterbank weg laten. Over de motorisering wordt ook gesproken, al is daar natuurlijk nog niets duidelijk over. Het gerucht gaat nu dat er een geknepen versie van de 4,2 liter V8 uit de GranTurismo in komt met ongeveer 350 pk. Wel zal er de transmissie uit de Granturismo S gebruikt worden, namelijke de DuoSelect handbak zonder koppeling.

De auto zou in de prijsklasse van de BMW 6-serie en Jaguar XK moeten komen. Toch weten we nog steeds niet wat we er nou werkelijk van moeten denken. Wij wachten nog wel even af op echt officieel nieuws en ophelderingen van de kant van Maserati.





Reacties op dit artikel