• Thom
  • 401
  • 10

Spots tijdens mijn zomervakantie 2023

Dit jaar ben ik op vakantie geweest in Denemarken en uiteraard kon ik het niet laten om af en toe een spotje mee te pakken. In dit artikel neem ik jullie mee tijdens mijn reis!

Samen met mijn vriendin ben ik met de auto vanaf Utrecht naar een hotel vlakbij Hamburg gereden. Door wat file onderweg dankzij de vele wegwerkzaamheden op de Duitse snelweg liep de planning iets uit. De volgende dag vertrokken we naar Denemarken via wat binnendoor weggetjes. Eenmaal bij ons gehuurde huis aangekomen aan de westkant van Denemarken hadden we al wat plannetjes voorbereid; zoals het bezoeken van Legoland, het strand en de bossen.

Bij het strand van Henne kwam ik dan toch eindelijk mijn eerste Deense spotje tegen. En wat voor één; een lichtblauwe Porsche 991.2 GT3. Dit had ik niet verwacht aangezien de Denen verder weinig spotwaardige auto's hadden laten zien tot nu toe. Gelukkige kon ik de Porsche op de foto zetten voordat de auto weer vertrok.

Spots tijdens mijn zomervakantie 2023Klik op de foto voor meer foto's van deze spot!

Een paar dagen later na een wandeling door de bossen gingen wij daarna uit eten in Herning. Stomverbaasd was ik toen we bij het wegrijden op een geweldige Dodge Viper stuitten. Een fantastische rode cabrio met een vriendelijke eigenaar die vertelde dat hij de auto uit Duitsland had gehaald. Ook vertelde hij dat er slechts 15 Vipers in Denemarken zijn!

Reisdag: Van de westkust naar de oostkust met een tussenstop in Odense om een lunch te nuttigen. Bij het wegrijden uit het verregende stadje zag ik een blauwe Corvette C7 staan op een parkeerplaats, met daarbij een oranje C8, een grijze C7 Grand Sport en nog een rode C6! Mijn dag kon niet meer stuk als Amerikaanse autoliefhebber. Tijdens het spotten kwam ik erachter dat de grijze C7 een zeldzame Collectors Edition is, waar slechts 161 cabrio's van zijn gemaakt!

Eenmaal aangekomen bij ons nieuwe huis vlakbij Kopenhagen had ik het gevoel hier wel iets meer spotjes mee te kunnen pakken. Waar de westkant van Denemarken enorm rustig is, is de oostkant rondom Kopenhagen een stuk meer dikbevolkt.

Als eerste gingen wij de toerist uithangen en Kopenhagen centrum verkennen. Het was goed weer en een enorme mensenmassa van toeristen liepen door de straatjes, waaronder wij. Toch voelde het niet alsof wij in het buitenland waren aangezien Kopenhagen vrij veel gelijkenissen heeft met Amsterdam. Tussen het shoppen, eten en drinken door heb ik gelukkig ook nog een pinnetje in het centrum gescoord in de vorm van een vrij anonieme Jag F-Type maar gelukkig wel met een rauwe V8 aan boord!

De volgende dag stond een wandeling op de agenda, door het bekende Jaegersborg Dyrehave. Een mooi stukje natuur met veel loslopende hertjes, dat was wel leuk om te zien. Op de terugweg naar het huisje brachten wij ook nog een bezoek aan de Ferrari dealer Formula Automobile. Dankzij een zeer vriendelijk personeelslid kregen wij een rondleiding door het enorme pand. Een gigantische lading met véél unieke Ferrari's, zoals een LaFerrari coupé én Aperta, een F40, F50, Enzo, Monza SP1, Daytona SP3 maar bijvoorbeeld ook een Pagani en een Porsche Carrera GT. Een aanrader voor als je in de buurt bent!

Spots tijdens mijn zomervakantie 2023

De dag die volgde zou eigenlijk een stranddag zijn, maar dankzij het wisselvallige weer zijn we een beetje wezen touren. Mede hierdoor kon ik een paar spotjes in Hellerup meepakken. Deze tip had ik van spotter JPCarphotography gekregen en het betaalde zich uit om in de dure wijk aan zee te speuren naar spotjes. Ik vond in dit vrij prijzige gebied onder andere een Ferrari 296 GTS.

Na een dag in de auto en op het strand was het weer tijd om de benen te strekken en de bossen in te duiken voor een heerlijke wandeling met goed weer. Hier hadden wij zo enorm veel mazzel mee, want je vakantie gaat er toch anders uit zien als het de hele dag aan het regenen is. Na de wandeling besloot ik een paar dichtbij gelegen golfclubs te checken voor een spotje en ook daar was het weer raak. Bij een golfclub vond ik een waanzinnige Phantom Drophead Coupé, helaas was er toen wel een behoorlijk regenbui aan de gang.

De laatste vakantiedag verraste ik mijn vriendin met een spontaan tripje naar Zweden. Met de pont gingen we van Helsingør naar Helsingborg en ook daar wist mijn geluk mij niet in de steek te laten toen ik vlakbij het winkelgebied een verse BMW M3 Touring aan trof. Een persoonlijke primeur en een leuk pinnetje op de wereldkaart voor mij in Zweden.

Uiteraard moesten wij ook weer met het pontje terug naar Denemarken en na een heerlijk diner bij een steakhouse wist ik nog een 992 GT3 Touring te spotten in Rungsted. De dag erop moesten wij onze spullen alweer inpakken en zijn we weer naar huis gereden, zonder spotjes onderweg maar alsnog heb ik niks te klagen gehad tijdens deze vakantie! Hopelijk hebben jullie het leuk gevonden om mijn reisverslag te lezen!

Reacties op dit artikel

Stem nu voor de spot van de dag