Rolls-Royce wil groeien in nieuwe markten

  • Emil
  • 04-12-2012 13:26
  • 1569
  • 0

Rolls-Royce wil groeien in nieuwe markten

Rolls-Royce wil groter worden. Tegenwoordig word je als fabrikant niet meer groot door alleen maar de aandacht te vestigen op de traditionele markten als Noord-Amerika en Europa. Dat weet Rolls-Royce ook goed en de komende jaren wordt er daarom meer aandacht gegeven aan de nieuwe markten in Zuid-Amerika en Azië.

Een belangrijke stap is het vergroten van de dealers naar 120 stuks. Dat zijn er op dit moment 105. Landen waar onder andere de aandacht op ligt zijn Chili, Thailand en Vietnam. Dit zijn nieuwe economiën waar het aantal huishoudens met een vermogen van vijf miljoen dollar naar verwachting met 3 tot 5 procent zal toenemen. Landen in Azië en Zuid-Amerika hebben weinig lastig van de crisis die Europa al jaren in zijn greep houdt. Torsten Mueller-Oetvoes van Rolls-Royce verwacht dat er dit jaar minimaal evenveel auto's verkocht gaan worden als vorig jaar, 3.538 stuks. Ondanks dat het in Europa niet rooskleurig is zorgen China, Rusland en het Midden-Oosten voor een stabiele situatie bij Rolls-Royce. Het doel van Rolls-Royce is gestaag groeien met behoud van exclusiviteit.

Rolls-Royce wil groeien in nieuwe markten

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag