Rebellion R2K nog stoerder in de regen!

Rebellion R2K nog stoerder in de regen!

Het moet voor Jon Olsson behoorlijk uitkijken zijn geweest met zijn Rebellion R2K. Ontzettend laag en klein wordt hij al snel over het hoofd gezien door andere weggebruikers. Ook de besturing van de wagen is iets waar je op moet letten. Vooral in de regen is de uiterst giftige wagen nogal gewillig om alle kanten op te glijden. Niet gek, als je bedenkt dat er ruim vierhonderd pk op de achterwielen wordt losgelaten.

In droge omstandigheden is de wagen daarmee in staat om in 3,3 seconden naar de honderd kilometer per uur te sprinten. In de regen is het dus, zeker zonder veiligheidssystemen, alleen voor de beste coureurs mogelijk om goed met de wagen om te gaan. De grote vleugel achterop mag dan wel voor de nodige downforce zorgen, als de achterkant begint te glijden ben je vaak al te laat. Gelukkig voor Jon Olsson regende het slechts een paar keer tijdens de Gumball 3000 en kon hij zijn Rebellion veilig naar huis rijden in Monaco.

Rebellion R1K nog stoerder in de regen!

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag