Primeur: eerste nieuwe Nederlandse kenteken!

Primeur: eerste nieuwe Nederlandse kenteken!

Kentekens, er zijn jongens onder ons die er helemaal op verzot zijn en ze allemaal noteren. Onlangs werd de nieuwste kentekenreeks aangeboord op een Kia Picanto, maar de eerste spotwaardige auto met het nieuwe kenteken liet natuurlijk niet lang op zich wachten. Die eer gaat naar de Bentley Continental GT V8 die in Amsterdam gespot werd.

Het duurde slechts zes jaar tot de vorige kentekenreeks 'op' was. Na de reeks van twee cijfers, drie letters, één cijfer zien we nu steeds meer wagens op de weg verschijnen met één cijfer, drie letters, twee cijfers. Aangezien de reeks bij de K begint - de voorgaande kentekens zijn al uitgegeven aan importkentekens en bromfietsen - zal het slechts een jaar of twee duren tot we weer een nieuwe reeks mogen verwelkomen. Opvallend is altijd dat de laatste paar combinaties van een kentekenreeks het langste duren. Blijkbaar vindt de Nederlandse autokoper het belangrijk om met de nieuwste kentekenreeks rond te rijden als ze denken daar de kans toe te hebben.

De reden dat we deze spot bespreken is uiteraard vanwege de dikke wagen die aan het kenteken gerelateerd is. Iets wat nu al opvalt is hoe vaak we de nieuwe Bentley Continental GT-reeks in een rode kleur zien. De vorige generatie werd vaak in het zwart, grijs, groen of een andere donkere kleur gespot, maar bij dit model zien we veel vrolijkere kleuren. Dat zal wel komen door de facelift, die de wagen toch een stuk dynamischer laat ogen. Het enige nadeel aan de rode kleur is dat de achterlichten helemaal wegvallen. Het is daarom maar goed dat er een chromen randje rond de achterlichten is toegevoegd, al oogt het wel ietwat goedkoop.

De wagen zelf is echter niet goedkoop. Met een catalogusprijs van net geen twee euroton is hij duur, maar niet zo idioot duur als de W12. Die kost meer dan drie ton en gaat een echte zeldzaamheid in Nederland worden. Met bijna gelijke prestaties en een even hoog comfort moet je wel heel erg op motorinhoud kicken om vier cilinders meer in het vooronder te kiezen.

Primeur: eerste nieuwe Nederlandse kenteken!

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag