Primeur: Spyker D12 Peking-to-Paris!

Primeur: Spyker D12 Peking-to-Paris!

De eerste Spyker D12 Peking-to-Paris is gespot! Hiep hoi! En wat is hij lekker dik zeg! Het team van Victor Muller heeft een SUV gecreëerd waar Minister Bos van Financiën blij van zal worden. De D12 gaat de burger een dikke 385.000 euro kosten, daarvan is zo'n 150.000 euro belasting en BPM. Genoeg financiële meuk! Tijd voor the real deal!

De Spyker D12 Peking-to-Paris heeft zijn naam te danken aan de rit die Spyker ooit eens heeft gemaakt van Peking naar Parijs. Zo'n 104 jaar geleden leverde Spyker de allereerste four-wheel-drive met een zescilinder motor en ter ere daarvan reed het de enorme afstand van China naar Frankrijk.

Primeur: Spyker D12 Peking-to-Paris!

Wat opvalt aan de D12 is dat het een enorm bouwwerk is! Niet alleen is hij groot, hij is ook nog eens enorm hoog! Normaliter is een sportwagen lekker laag bij de grond. Goed voor de wegligging zeggen ze. Wat verder opvalt is de enorm gave grille aan de voorkant die van de LaTurbie komt. De achterkant is ouderwets 'Spyker'. Vier ronde koplampen in dezelfde formatie als op de C8 Spyder. Anders zijn dit keer de uitlaten. In plaats van twee op de C8 Spyder heeft de D12 Peking-to-Paris er vier. Heerlijk! Dat moet toch een enorm brullend geluid gaan geven. De deuren open je op dezelfde manier als de Rolls-Royce Phantom. Bij deze zogenaamde "suicide doors" gaan de achterste deuren in tegenovergestelde richting open.

Primeur: Spyker D12 Peking-to-Paris!

Het interieur is zoals bij alle Spykers met de hand gemaakt en ziet er fenomenaal uit. De metalen accenten in combinatie met de exclusieve bekleding geven de auto een luxueuze uitstraling.

Voor de cijfer-freaks nog even wat getalletjes op een rijtje. De D12 SUV zal een zes liter W12 motor krijgen die voorzien is van 500 pk en de top zal rond de 300 kilometer per uur liggen. Met de SUV ben je in staat om in vijf seconden van 0 naar 100 te knallen. Het koppel van de auto ligt op 610 Nm met een maximaal toerental van 7500 rpm. De auto weegt 'slechts' 1850 kilo, dat is zo'n 500 kilo lichter dan de concurrent, de Porsche Cayenne.

Primeur: Spyker D12 Peking-to-Paris!

Prijskaartje? Net geen 385.000 euro inclusief een donatie aan de schatkist van de overheid. Voor dat geld koop je ook een Lamborghini Murciélago LP640, twee 997 Turbo's of een tweedehands Phantom. Je praat dan wel over een compleet ander genre maar vergelijken is oké, vooral bij zo'n bedrag.

Reageer!

Reacties op dit artikel


  1. Profile pic
    master_R  -  02-02-2010 om 20:19

    apart?!

  2. Profile pic
    Petrolhead2882  -  08-07-2010 om 18:53

    Het is gewoon een C8 maar danin SUV vorm

  3. Profile pic
    NETHERLANDS Maseratispotter  -  19-10-2011 om 14:25

    stoere bak

  4. Dit is niet ok

Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws