Preview: F1 2018

Preview: F1 2018

Volgende maand kunnen de Formule 1 liefhebbers die in het bezit zijn van een PC, Xbox One of Playstation 4 weer aan de slag met de Formule 1 auto's van dit seizoen. Codemasters brengt namelijk op 24 augustus de game F1 2018 uit! Inclusief de gevreesde Halo.

F1 2018 is de eerste game waarin de Formule 1 auto's met de Halo uitgerust zijn. Om gelijk alle angst uit de wereld te helpen. Storend is dit niet in de cockpit view. Afgelopen week mochten we namelijk twee uur spelen met de game en uiteraard probeerden we daar ook de cockpit view in. Niets aan de hand, het is natuurlijk even wennen maar de game laat je er prima mee om gaan.

Terug naar waar het echt om draait; de gameplay en de beleving van de game. Codemasters heeft weer een jaar hard gewerkt om de game zoveel mogelijk op het echt te laten lijken. Het mooie aan de game is dat de game voor zowel de beginner als de ervaren gamer goed te spelen is. De assists zijn namelijk precies in te stellen zoals jij het wilt.

Preview: F1 2018Preview: F1 2018Preview: F1 2018Preview: F1 2018Preview: F1 2018

Vooral op grafisch gebied is er flink gesleuteld aan de game. Zo is mist en hitte zichtbaar op de baan en zie je ook de hitte van de motoren af komen. Details die net dat stukje meer beleving meegeven aan een game.

De echte verbeteringen zitten natuurlijk in het rijgedrag van de game. Codemasters werkt nauw samen met de FIA om de data van de auto's te krijgen en daardoor een perfecte balans te vinden. David Greco, Car Handling Developer bij Codemasters, vertelde dat ze de auto's eerst afstellen op een simulator set waarvan de waarde in de tienduizenden euro's loopt. Als het daarop goed voelt wordt er verder gekeken naar de meer consumenten-georienteerde sets. Honderden tot duizenden uren worden er in het ontwikkelen van de game gestopt om de gebruiker dat perfecte gevoel te geven. Dat F1 2018 ook echt tegen de realiteit aan zit blijkt wel als we onze rondjes aan het draaien zijn op het circuit van Barcelona. In bocht twee ga je licht omhoog met een kromming en daardoor verliest de auto een stuk downforce waardoor je dus minder gewillig op het gas moet gaan dan je gewend bent. De luchtstroming van de vloer zorgt namelijk voor minder zuiging op de diffusor en dus minder downforce. Het aantal keren dat ik daar uit de bocht spinde was gelukkig op één hand te tellen maar het geeft wel aan dat het enige gewenning vereist.

Preview: F1 2018Preview: F1 2018Preview: F1 2018

Codemasters heeft zich niet alleen toegespitst op de moderne Formule 1 auto's. Ook de liefhebbers van klassieke auto's kunnen hun hard ophalen. Liefst acht klassieke auto's zijn toegevoegd, waaronder de veelgevraagde succesvolle 2009 Brawn GP.

Op 24 augustus komt de game dus uit en is deze beschikbaar voor de Xbox One, Playstation 4 en Windows. Bij de release zal ook meteen een Day One patch uitkomen die nog een aantal goede updates zal doorvoeren.

Reacties op dit artikel


  1. Profile pic
    Ted  -  01-08-2018 om 20:08

    Hoe is Monaco?
    In F1 2017 vind ik de proporties van Hairpin tm ingang tunnel niet kloppen en is er een enorme banking in de tunnel...

  2. Profile pic
    MosPos  -  02-08-2018 om 12:29

    Je kan de halo ook weghalen in cockpit view, zodat je er helemaal geen last van hebt. Hij staat bij mij al een tijdje in pre-order. Kijk er zeker naar uit!

  3. Dit is niet ok


Gerelateerd nieuws