Porsche aast op marktaandeel in supercarsegment

  • Emil
  • 30-08-2011 11:24
  • 2760
  • 8

Porsche aast op marktaandeel in supercarsegment

De afgelopen tien jaar heeft Porsche zowel veel negatieve als postieve feedback gekregen op de gang van zaken. Met de komst van de Panamera en Cayenne is Porsche al lang niet meer de sportwagenfabrikant die het altijd geweest is. Toch is er positief nieuws dankzij het sportieve van de Cayenne en Panamera. Porsches blijven sportauto's die voor een relatief betaalbaar bedrag te koop zijn. De toekomst wordt nog interessanter met een kleinere sedan én kleinere SUV op komst. Maar daar blijft het niet bij, er komt óók een duurdere sportwagen.

Althans, dat gaat gebeuren als we de CEO, Matthias Müller, mogen geloven. In Duitsland is de duurste 911 verkrijgbaar tegen zo'n €250.000,- en dat is ongeveer het terrein vanaf waar de supercars voor te koop zijn. Wat Müller betreft is er nog ruimte voor een nieuw model die tussen de Porsche 918 en nieuwe generatie 911, de 991, geplaatst gaat worden. De 918 Spyder gaat namelijk een enorme €750.000,- kosten. In dat gebied is de belangrijkste concurrent Ferrari maar eigenlijk ook Lamborghini. Op lange termijn heeft Porsche als doelstelling een productie van 200.000 stuks per jaar en een nieuw model naast de Cajun en sedan zal ervoor moeten zorgen dat deze doelstelling gehaald gaat worden. Tijdens de IAA wordt hopelijk meer informatie losgelaten over de toekomstplannen van de fabrikant.

Porsche aast op marktaandeel in supercarsegment

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag