Parijs 2014: Mercedes-AMG C 63

Parijs 2014: Mercedes-AMG C 63

De subtiele naamsverandering is iets waar we allemaal nog aan moeten wennen. Nieuwe AMG-modellen worden voortaan onder het nieuwe submerk Mercedes-AMG uitgebracht en dat zorgt ervoor dat de toevoeging AMG uit de naam verdwijnt. De Mercedes-AMG C 63 is zodoende de nieuwste AMG-telg en er werd best reikhalzend naar uitgekeken. Na het topproduct dat BMW ons voorschotelde met de M3 en M4, kon AMG niet verslappen. Dat hebben ze ook zeker niet gedaan.

Het vermogen wordt nog steeds gehaald uit een V8 en dus blijft de downsizing bij Mercedes-AMG beperkt tot enkel de cilinderinhoud. Het vermogen is er echter wel op vooruit gegaan dankzij twee turbo's. Standaard wordt er 475 pk afgevuurd op de achterwielen, maar dit kunnen er 510 zijn als je het S-pakket aanvinkt. Dan spurt je ook bijna onder de vier seconden naar de honderd kilometer per uur. Al na 4,2 seconden staat de honderd op de teller in de normale versie en de S-versie haalt hier een tiende vanaf. Waar we benieuwd naar waren is of de nieuwe versie net zo dik en imponerend is dan de voorgaande C 63 AMG. Die zag er goed agressief uit en dat geldt ook voor dit model. Dikke bumpers, vier uitlaten en grote velgen met als afsluiter een krachtig vormgegeven diffuser. Op de beursvloer komt hij goed over en dus zijn we eigenlijk alleen nog benieuwd naar het volgende: is het een waardig alternatief van de BMW M3?

Parijs 2014: Mercedes-AMG C 63
Parijs 2014: Mercedes-AMG C 63Parijs 2014: Mercedes-AMG C 63Parijs 2014: Mercedes-AMG C 63Parijs 2014: Mercedes-AMG C 63

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag