Packeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL Light

Packeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL Light

Veel tuners beweren altijd dat ze behoorlijke gewichtsbesparingen hebben doorgevoerd bij het aanpassen van een model. Vaak gaat het hier slechts om enkele tientallen kilo's. Op auto's van 1500 kilo is dit natuurlijk amper een verschil. Fabrikanten moeten dan vaak ook door veiligheidseisen bepaalde dingen toevoegen die nou eenmaal veel gewicht kosten en tuners kunnen deze natuurlijk niet zomaar verwijderen dan wel aanpassen. Packeisen Motorsport uit Wuppertal belooft dit anders aan te gaan pakken en kondigt dan ook de PM3 V8 CSL Light aan.

Packeisen Motorsport is aan de slag gegaan met een BMW M3 met als doel zoveel mogelijk gewicht te besparen en verwacht volgend voorjaar klaar te zijn om de creatie aan het grote publiek te tonen. We hebben hier alvast een kleine preview. Om de enorme winst te realiseren is elke schroef en moertje bekeken om te kijken of er iets op viel te besparen. Daarom zijn dan ook veel schroeven en moertjes vervangen door titanium, magnesium en aluminium varianten. Daarnaast wordt het complete interieur gestript en twee sportstoelen gemonteerd. De ramen worden vervangen voor plastic. De deuren, motorkap en de kofferbak worden ook nog eens vervangen door carbon fiber exemplaren. Totaal zal het gewicht van de V8 CSL Light uitkomen op ongeveer 1300 kilo inclusief de bestuurder en vloeistoffen. Dit is standaard 1555 kilo! Een winst van meer dan 255 kilo dus. Niet alleen is er naar het gewicht gekeken, er is natuurlijk ook aan de motor gesleuteld. Deze produceert nu minimaal 485 pk.

Packeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL Light
Packeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL LightPackeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL LightPackeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL LightPackeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL Light

Door al deze aanpassingen zal de CSL Light in minder dan 7 minuut 30 de Nürburgring rondrijden. Grappig detail is dat de V8 CSL straatlegaal zal zijn of als de klant dat wil alleen op het circuit toegestaan is. Totaal zit er voor 500 manuren aan werk in de auto en kunnen er slechts vier exemplaren per jaar geproduceerd worden omdat het zoveel tijd in beslag neemt. Packeisen heeft ook alvast het prijskaartje bekend gemaakt. Namelijk 16.000 euro, maar dan heb je wel een behoorlijk snelle en lichte M3! Volgend voorjaar kunnen we de eerste foto's verwachten. Tot nu toe moeten we het doen met een foto van de PM3 GTM.

Packeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL Light
Packeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL LightPackeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL LightPackeisen Motorsport toont plannen PM3 V8 CSL Light

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag