Oud beestje omringd door modern geweld

Oud beestje omringd door modern geweld

Het is een auto waar James Bond nooit in heeft mogen rijden. Maar de DB5 was er een goede afgeleide van. Dit is de DB4 Superleggera. De eerste auto nadat in 1947 David Brown instapte en het merk redde.

De DB4 Superleggera werd gemaakt door het prestigieuze Touring Superleggera in Milaan. Italiaanse coachbuilders waren heer en meester in het maken van een buizenframe en daarop aluminium panelen om de vorm te bepalen. Een ideale oplossing voor kleine automakers zoals Aston Martin toen ter tijd. Elk onderdeel van de DB4 was nieuw, het frame alleen al werd in zes weken ontwikkeld en werd in de jaren 60 en 70 nog altijd gebruikt voor Aston Martin auto's. Dit exemplaar in Marbella ziet er nog heel fris uit voor zijn leeftijd en staat zijn mannetje tussen het moderne en glimmende geweld naast hem.


Oud beestje omringd door modern geweld
Klik op de foto voor meer foto's van deze spot!

Italian auto coachbuilders were masters at such construction, which used aluminum panels over a lattice of small tubes laid out to define the body shape. That was perfect for a small, exclusive automaker such as Aston. Touring also worked on exotic Italian sports cars, but, after all, who needed a Ferrari if you could have a fast Italian-style Aston DB4?

Every major part of the DB4 was new. Its new frame was designed in six weeks flat in 1957 and would be used at Aston through the 1960s and 1970s. The car also had a rugged 3.7-liter inline six-cylinder engine from brilliant designer Tadek Marek.

Reacties op dit artikel


    Dit is niet ok

Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws