Oranje Lamborghini Diablo VT trekt de aandacht van de politie

Oranje Lamborghini Diablo VT trekt de aandacht van de politie

Richard Hammond zei al eens dat de Lamborghini Huracán niet meer dat heeft wat de oude Lamborghini’s wel hadden. Een bruut design, angstaanjagende prestaties en knikkende knieën als je hem ziet staan. Als je deze Lamborghini Diablo VT zo ziet staan, weet je dat hij best gelijk heeft.

De Diablo VT is zo’n auto die je met beleid moet behandelen. De V12 achterin biedt, zeker naar hedendaagse begrippen, niet overdreven veel vermogen. De Diablo heeft echter ook niet alle hulpstukken die je tegenwoordig vindt in auto’s waardoor ze zo goed te berijden zijn. Schakelen gaat met de hand, dus je zult goed moeten weten in welke versnelling je het vermogen loslaat op de wielen. Het vermogen komt uit een zes liter grote V12, die nieuw was voor Lamborghini op dat moment. Vandaar ook dat de auto de toevoeging 6.0 heeft gekregen. Doe je het helemaal netjes, dan brengt de 550 pk sterke motor je in 3,95 seconden naar de honderd kilometer per uur. Lamborghini was er duidelijk aan gelegen om de sprinttijd onder de vier seconden te krijgen, iets wat in 2000 nog een magische grens bleek. Die tijden zijn voorbij, maar het prachtige design blijft.

Oranje Lamborghini Diablo VT trekt de aandacht van de politie
Klik op de foto voor meer foto's van deze spot!

Reacties op dit artikel


  1. Profile pic
    Dustie  -  08-05-2019 om 23:05

    Die 6.0L V12 was absoluut niet nieuw. Voor de komst van de VT lag de 6.0L al in de Diablo GT. Maar belangrijker: het is niet meer dan een doorontwikkeling van de zelfde Bizzarrini V12 die ze al sinds de oprichting van het merk in 1963 in alle V12 modellen gebruikten. Het verschil ten opzichte van de 5,7L grote versie die ze tot 1999 gebruikte zat hem in de slag van de zuigers. De slag was met 4mm verlengt, van 80 naar 84mm, waardoor de cylinderinhoud op 6L uit kwam en hij dus meer vermogen leverde.

    Pas bij de Aventador hebben ze voor het eerst in de geschiedenis van het merk een nieuwe V12 ontwikkeld.

  2. Dit is niet ok

Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws