Nissan GT-R door Garage Defend

Nissan GT-R door Garage Defend

Ondanks dat de nieuwe Nissan GT-R R35 pas tijdje op de markt is, kunnen de grotere tuningmerken er niet met hun handen vanaf blijven. Amuse en Mines hebben bijvoobeeld het Japanse scheurijzer al onder handen genomen. Deze hebben door die aanpassingen al verschillende recordtijden op het Tsukuba Circuit in Japan gereden. De nog vrij onbekende Nissan tuner Garage Defend kon het ook niet weerstaan om eens lekker aan de GT-R te sleutelen. Het resultaat mag er zeker weten zijn.

Garage Defend levert een sportief ogend pakket dat gericht is op de aërodynamica. Om te beginnen hebben de technici veel gebruik gemaakt van koolstofvezel om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Je vindt de lichtgewicht stof onder andere op de voorbumper. Door deze aanpassing heeft de bolide bij het remmen meer remvermogen en stabiliteit in de bochten. Ook de grille, achterbumper en de Vortec GT achtervleugel zijn uit koolstofvezel vervaardigd. Daarnaast hebben de techneuten de sportcoupé 30 mm verlaagd door middel van een verstelbare ophanging. Om dit te ondersteunen is het remsysteem, wat al subliem functioneert, verbeterd.




In de standaard GT-R vindt je prachtige Recaro kuipstoelen. Deze zijn helaas verwijderd door Bride kuipstoelen met een felle rode kleur. Of het meubilair ook in andere kleuren verkrijgbaar is, is nog niet bekend. Ook wordt de Japanse racer uitgerust met een elektronische boost controller.




Meestal veranderen de tuners ook iets aan het motorsysteem. Dat zijn bij deze Nissan slechts kleine aanpassingen. Het gaat om nieuwe filters en een Blits NUR-spec F-Ti geluidsdemper. Voor degene die niet precies weten hoe een geluidsdemper werkt volgt hier even een kleine uitleg.

Als een uitlaat niet wordt uitgerust met een geluidsdemper, zal je merken dat het geluidsniveau gigantisch is. Binnenin de demper vindt je simpelweg een paar kamers en tubes met gaten erin. Deze tubes en gaten maken van het geluid een prachtig muzikaal instrument. Deze tubes en gaten stoten de geluidsgolven, die gemaakt worden door de motor, op een speciale manier af zodat het geluid zichzelf gedempt naar buiten vervoert. Het geluid komt in het geval bij deze Nissan uit een 3.8-liter V6 die 480 pk produceert.

Naderhand viel ons nog iets op. Op de site staat namelijk onder de categorie ‘GT-R’ nog een Nissan met bijna precies hetzelfde pakket. Het gaat hier dan niet om een R35 maar om een R34 V-spec. Hieronder zie je de vader van de Nissan GT-R R35. Voor meerdere Nissan’s kun je terecht op de site van Garage Defend. Houd er wel rekening mee dat bijna alles in het Japans staat geschreven.

Reacties op dit artikel