Mercedes bewijst; er is altijd een baas boven baas

  • Victor
  • 24-09-2017 18:00
  • 757
  • 2

Mercedes bewijst; er is altijd een baas boven baas

We kennen allemaal wel het gevoel als we een Mercedes-Benz G-klasse zien rijden. Lomp, overdreven en vormgegeven als een zeecontainer. Mercedes besloot daar nog een schepje bovenop te doen en monteerde 2 extra wielen en een laadbak aan de container. Alsof dat nog niet genoeg was, komt Brabus met een pakketje om het geheel nog wat sneller en lomper te maken… bizar.

Het oorspronkelijke doel van de G-klasse, was een op off-road gefocuste SUV, met maximale veiligheid en comfort. Ontwikkelingen hiervan startten in 1972, waar de eerste rijdende modellen rond 1975 geproduceerd werden. Tot 1990 heeft de focus van de G-klasse altijd gelegen op het eerdergenoemde doel. Vanaf 1990 is de G-klasse van off-roader veranderd in een typische zandbakwagen (lees Dubai e.o.) en PC Hooftstraat cruiser. Uiteraard kan er zeker nog flink ge-offroad worden met de G-klasse, maar het imago van de G ligt niet meer off-road.

Als we het bovenstaande stukje teruglezen, kunnen we concluderen dat de Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 een soort poging van Mercedes is om de G-klasse weer meer off-road te krijgen. Gaan we kijken naar de spots op Autogespot, dan verschijnen de meeste modellen echter gewoon in een London of Monaco (waar off-road niet bepaald van toepassing is). Het is een echte kijk-mij auto geworden. Er zullen er maar weinig zijn die gebruikmaken van de capaciteiten van de twee extra wielen, het verhoogde onderstel en de extra off-road georiënteerde banden. Het model van de spot is daarnaast ook nog eens opgeleukt door Brabus, om het nog maar wat gekker te maken. En ter vergelijking is er een “gewone” Brabus G-klasse naast gezet. Je moet wat als je geld teveel hebt.

Mercedes bewijst; er is altijd een baas boven baas

Reacties op dit artikel