Mercedes-AMG GT 63 S E Performance moet wel aan de laadpaal voor de echte beleving

  • Ruud
  • 23-01-2024 11:24
  • 104
  • 0

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance moet wel aan de laadpaal voor de echte beleving

Voor 246.000 euro ben je de eigenaar van de eerste performance-hybrid van Mercedes-AMG met technologie en rijeigenschappen op topniveau. Met deze auto is de pk wedloop ook meteen doodgeslagen.

Het is een switch die is gemaakt en daarmee meteen heeft gezorgd dat de pk wedloop tussen de fabrikanten is doodgeslagen. Door de komst van hybride toepassingen zijn honderden pk's niet zo moeilijk meer te realiseren. Zolang de batterij maar vol is. Mercedes-AMG kwam als eerste met een performance sedan en BMW zal met de nieuwe M5 ook hybride oplossingen gaan toepassen. In dit geval zien we de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance F1 Edition met 844 pk's. 639 pk verzorgd door de welbekende 4.0 liter grote V8 motor en de overige 204 pk's worden door de elektromotor verzorgd. Het gecombineerde koppel is ook niet misselijk. 1.220 Nm aan koppel is er beschikbaar als de batterij vol is. Daarvoor moet de bestuurder dus wel die stekker inpluggen. Niet zoals bij deze spot gewoon parkeren, want dan komt die batterij nooit vol.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance moet wel aan de laadpaal voor de echte belevingKlik op de foto voor meer foto's van deze spot!

Reacties op dit artikel