Maserati toont ons de MC20

Maserati toont ons de MC20

Tsja.. Dan zie je hiervoor een Maserati MC12 in combo met een Lamborghini en dan moeten we jullie nu de MC20 laten zien. Het nieuwe vlaggenschip van Maserati is de start van een nieuw tijdperk voor het merk dat op leven na dood is.

Want eerlijk. Heel veel bijzonders gebeurt er niet meer bij het merk dat een behoorlijk rijke historie heeft. Met de MC20 willen ze dat tij gaan keren en als het aan ons had gelegen had daar meteen de Alfieri naast gestaan. Jammer genoeg is dat niet zo en lanceren ze nu de Maserati waar iedereen op heeft zitten wachten, aldus het persbericht.

De nieuwe 630 pk sterke V6 Nettuno-motor maakt een acceleratie van 0-100 km/u in minder dan 2,9 seconden mogelijk, de topsnelheid bedraagt ruim 325 kilometer per uur. De gepatenteerde, volledig door Maserati ontwikkelde motor beschikt over de MTC-technologie (Maserati Twin Combustion), het innovatieve verbrandingssysteem dat door het merk is ontwikkeld en is voortgekomen uit de voorkamertechnologie die in de motoren uit de Formule 1 wordt gebruikt. De motor is volledig in eigen huis ontwikkeld en wordt ook door Maserati gebouwd.

De MC20 is een Maserati die gebouwd is om indruk te maken. Het is een Maserati die op het circuit tot indrukwekkende prestaties in staat is, maar ook superieur kan presteren op de weg, met uitstekende rijeigenschappen, comfort en veiligheid, in combinatie met een interieur waar efficiëntie gecombineerd wordt met de luxe en de exclusiviteit die alle modellen van het merk kenmerken.

De MC20 werd ontworpen in Modena en zal worden gebouwd op de plaats waar de modellen van het merk 80 jaar geleden ook het levenslicht zagen. Er is een nieuwe productielijn gecreëerd aan de Viale Ciro Menotti, op de plek waar tot voor kort de GranTurismo en GranCabrio werden geassembleerd, die is aangevuld met een volledig nieuwe lakstraat.

Conceptueel gezien verdeelt het aerodynamische ontwerp van de MC20 de auto in twee delen: een bovenste deel waar design de boventoon voert en een meer op de techniek gericht onderste deel, met als afwerkingsopties zwarte lak en transparant gelakt koolstofvezel. In het bovenste deel van de auto zijn de vormen vooral gericht op een optimale esthetiek en zijn de aerodynamische features verwerkt in het lijnenspel, om een hoge mate van efficiëntie te bereiken zonder dat het strakke, elegante design werd aangetast.

De luchtroosters op de motorkap en de exemplaren in de flanken, die voor de luchttoevoer richting de motor en de koeling van de intercooler zorgen, zijn dus 'natuurlijke' designkenmerken, die vrijwel onzichtbaar zijn wanneer de auto vanuit bepaalde hoeken wordt bekeken. Bovendien zijn er geen voor de hand liggende aerodynamische elementen: uitzondering is een discrete achterspoiler die de downforce verbetert zonder afbreuk te doen aan het fraaie design van de auto.

De topsnelheid ligt boven de 325 km/u bij een acceleratie van 0 tot 100 km/u in minder dan 2,9 seconden en van 0 tot 200 km/u in minder dan 8,8 seconden. Bij de elektrische versie, die een actieradius van meer dan 380 kilometer krijgt, zal de topsnelheid meer dan 310 kilometer per uur bedragen. De acceleratie van 0 tot 100 km/u verloopt in 2,8 seconden en van 0 tot 200 km/u in 8,4 seconden.


Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20Maserati officially launches the MC20

Reacties op dit artikel


    Dit is niet ok

Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws