M3 Sedan facelift, M6 Competition package en de X "M" modellen

M3 Sedan facelift, M6 Competition package en de X "M" modellen

Blijkbaar draaien ze overuren in Beieren, want we hebben deze keer aardig wat nieuwtjes over BMW voor je. Er gaan geruchten over M-versies van de BMW X5 en X6, daarnaast komt er een update voor de BMW M5 en M6. Als laatste hebben we dan ook nog zoet en sappig nieuws over de BMW M3 E90 sedan.

We beginnen met de geruchten over de BMW X5 en BMW X6. Deze grote krachtpatsers hebben natuurlijk al aardig sterke motoren, maar een dikke M versie mag eigenlijk niet uitblijven. In "Auto Motor und Sport" vertelt de baas van BMW Motorsport dat er wel degelijk M prototypes bestaan van beide SUV's en dat ze ook allebei over de Nordschleife heen gejaagd worden voor de nodige tests en informatie. Hij verwacht ook dat ze eind 2009 aan het grote publiek gepresenteerd zullen worden en dat ze niet veel later (lees begin 2010) op de weg zullen verschijnen. Wij wachten dus in spanning af.




Net hadden we het over de X5 en X6, nu gaan we het hebben over de versies zonder een X ervoor. De M5 krijgt een zeer kleine update, de M6 een iets grotere. In beide auto's zal een grotere achteruitkijkspiegel worden geïnstalleerd wat natuurlijk groot nieuws is... Hierdoor kan je meer zien en dat is natuurlijk beter voor de veiligheid. Maargoed, na die superupdate krijgen ze allebei ook de nieuwe Idrive omdat de oude al een beetje "ouderwets" was. Hier houdt het op voor de M5, maar bij de M6 gingen ze nog even vrolijk door. Want voor de BMW M6 hebben ze een Competition package geïntroduceerd. Dit Competition package moet de M6 een "high-performance" status geven. Dit proberen ze mede te bereiken door een nog een stijver chassis, de auto voor met 12 mm en achter met 10 mm te verlagen en enkele kleine uiterlijke aanpassingen. Maar dit zal later duidelijk worden gemaakt. Als laatste zal er eind 2009/begin 2010 een zwarte carbonachtige kleur worden toegevoegd aan het kleurenpalet voor beide auto's.




Als laatste komen we aan bij de BMW M3 E90 sedan die hier pas een paar maanden op de markt is. Maar nu vindt BMW het echter al tijd worden voor een update, dus die komt er ook. Ook al is hij niet zo groot, toch zijn de verschillen noemenswaardig. Vooral de achterlichten moesten het ontgelden, want ze hebben een iets andere vorm gekregen. De achteruitrijlichten zijn een stuk kleiner geworden en er is nu natuurlijk LED-technologie toegepast in de lamp. Maar naast de achterlichten heeft BMW nu ook een 7-traps "doubleclutch" met Drivelogic aan het gamma toegevoegd voor een nog betere acceleratie en rijeigenschappen. Door die harde acceleratie heb je natuurlijk meer kans op een whiplash, dus is er "active head restrains" toegevoegd voor extra bescherming. Met nieuwe interieurkleuren wil BMW deze update af maken.




Dus als we dit zo bekijken mogen we aardig wat vuurwerk gaan verwachten van BMW, iets waar wij totaal geen problemen mee hebben.

Reacties op dit artikel