Dit is van alle Lamborghini's misschien wel het meest vergeten model. Desondanks heeft de Jarama een behoorlijk stoere look, die wat weg heeft van de muscle cars uit diezelfde tijd. Hoe zat het ook al weer met deze zeldzaamheid?
Terwijl de jaren 70 naderden, veranderden zowel Lamborghini als Ferrari drastisch hun designs. De afgeronde, aerodynamisch ogende auto's van de jaren 60 werden opgevolgd door strakke en meer hoekige modellen. Bij Ferrari ging dit om de 365 GTC/4, die overigens ook vrijwel vergeten is. Bij Lamborghini hebben we het hier over de Jarama; de supercar die vernoemd werd naar een beroemde regio voor stierengevechten. Waar de Espada een echte vierzitter was, was de Jarama een 2+2 met kleine stoelen achter; de auto was immers bedoeld als compactere optie in het modellengamma.
Terwijl de Espada een verkoop van 1227 exemplaren (destijds de bestseller voor Lamborghini) wist binnen te slepen voor het merk, was de Jarama een stuk minder gewild. Met een productie van 177 Jarama GT's, en vanaf 1973 nog 150 GTS's bleef het slechts bij 327 Jarama's. Dit is ook duidelijk terug te zien op de site: 117 Espada's in vergelijking met 64 Jarama's. Spotter @Dylan. wist de meest recente Jarama GTS te spotten in Düsseldorf en sleepte daarmee de spot van de dag binnen!
Klik op de foto voor meer foto's van deze spot!