JE Design knutselt aan de Cayenne

JE Design knutselt aan de Cayenne

Vind je de stoere Porsche Cayenne nog niet stoer genoeg? Dan moet je hem even voor een anabolen kuur naar JE Design sturen, want die maken van de Cayenne een brede en nog stoerdere SUV. Het moet gezegd worden, zo slecht ziet het er nog niet eens uit.

JE Design hield zich al een tijdje bezig met de Volkswagen Touareg en de Audi Q7, dus de overstap naar de Porsche Cayenne was niet heel groot. Het eerste wat opvalt, is natuurlijk het brede en "gespierde" uiterlijk van de Cayenne. We beginnen maar even bij het front. Dat oogt een stuk lager terwijl dat eigenlijk wel mee valt. Dat is gewoon een slim trucje van JE, want de koplampen vallen nu een stuk minder op. Ook zijn er LED lampjes geplaatst, dat staat een stuk mooier maar is ook veiliger. Overigens is de LED technologie op meer plekken te vinden, want bij de deuropening en handvaten zitten nu ook optionele LED-jes.



Soms heb je nog wel eens dat bodykits niet naadloos aansluiten op de carrosserie, maar bij deze kit van JE zal je daar niets van merken. Alles past precies en dat maakt het geheel een stuk mooier. Aan de achterkant is er bijvoorbeeld een bumper gemaakt die veel weg heeft van een diffuser. Daarnaast is er keuze voor de ovale uitlaten van JE die waarschijnlijk een schitterend geluid zullen maken. Ook heb je de mogelijkheid om nog voor een haaienvinnetje te kiezen die de bodykit of zou maken, dat haaienvinnetje komt dan bovenop het dak ergens achteraan de auto.



Wat ook opvalt zijn de gigantische wielen die onder de Cayenne liggen. Deze zijn 22-inch groot en maken van de JE Cayenne een echte pimp-bak. Je hebt keuze uit twee kleuren voor de velgen, namelijk gepolijst zilver of matzwart. Wij denken dat ze allebei erg goed onder de auto zullen staan. Het is trouwens best knap dat de wielen niet de binnenkant kapot maken, want de auto is ook nog eens stevig verlaagd. In totaal is de rijhoogte met 35 mm gedaald en door een optionele speciale vering kan tijdens het rijden nog eens 35 mm omlaag gezet worden. Dit komt natuurlijk allemaal ten goede van de rijeigenschappen van de SUV.

Zoals je ziet is JE aardig bezig geweest met de Cayenne en het ziet er best aardig uit. Ze zijn zelfs nog bezig met het interieur dat ze voor een deel van carbon willen voorzien. Wat ons betreft mag JE meerdere SUV's of auto's aanpakken.

Reacties op dit artikel