Jaguar toont de brute XF-R

Jaguar toont de brute XF-R

Eindelijk is het dan zover, de Jaguar XF-R is onthuld! Na de vele spyshots die jullie hebben gezien zijn dit de officiële beelden van deze brute powersedan van Jaguar. De Duitsers kunnen hun borst natmaken!

Om te beginnen de prestaties. De Jag wordt aangedreven door een 5.0 V8 voorzien van een compressor. Deze produceert 510 pk en daarmee past hij qua vermogen precies tussen de BMW M5 en de Mercedes E63 AMG. Ditmaal lopen de Engelsen dus eens niet achter, de XF-R heeft eindelijk prestaties waar de mannen van Jaguar echt trots op kunnen zijn. De 0 naar 100 km/u sprint wordt in slechts 4,9 seconden afgerond. Een kwart mijl is in 13,1 seconden gepiept. Nog indrukwekkender is de hoeveelheid koppel, namelijk 625 nm! Dat is echt veel, veel meer dan bijvoorbeeld de M5, en zal de Jaguar vooral op de korte tussenacceleraties een beest maken. De topsnelheid is zoals gewoon begrensd op 250 km/u.




Het onderstel is dankzij allerlei verschillende en ingewikkelde technologieën volledig up-to-date. Enkele namen die genoemd worden zijn Active Differential Control en Adaptive Dynamics. Dat klinkt erg stoer en sportief! Deze Jaguar XF-R is een echte dynamische Jag!




Tevens is het uiterlijk van dit beest aangepast, zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant. Aan de binnenkant vind je sportieve details in de vorm van dikke sportzetels, R-logo's en hier en daar sportieve materialen en donker hout. De buitenkant van de auto is een ander verhaal. Grote 18 inch velgen, vier vuistdikke uitlaten en natuurlijk een kleine achterspoiler. Nog lekkerder is de hippe bodykit. De voorkant is een pure Jaguar zoals we hem willen kennen, agressief én heftig, maar toch ook wel stijlvol. Grote koelgaten en een motorkap met flinke luchtinlaten. Ook dikke sideskirts vertellen dat je te maken hebt met niet zomaar een normale Jaguar. Waarschijnlijk gaan BMW en Mercedes aardig wat concurrentie ondervinden van deze nieuwe en brute XF-R. Deze Jag heeft namelijk één ding wat de Duitsers missen: stijl!


Reacties op dit artikel