Wist je dat... De Rolls-Royce editie deel III

Wist je dat... De Rolls-Royce editie deel III

Echte autokennis, daarvoor moet je bij ons forumlid Sir Henry zijn, zeker wanneer het om Engelse auto’s gaat. Bentley en Rolls Royce zijn namelijk de merken waar hij het meeste verstand van heeft. Voor Wist je dat-jes moet je dan ook bij hem zijn. Dit is deel drie inmiddels van de serie betreffende de Engelse merken!

Wist je dat...

- Er van de 40/50 HP (Silver Ghost) ook sportieve versies waren?
- Deze versies “London-to-Edinburg Tourer” en “Alpine Eagle” heetten?



- De L-E Tourer gebaseerd was op de auto die in de hoogste versnelling van London naar Edinburg en terug was gereden?
- De specificatie van deze auto bestond uit een krachtigere motor en een lager, lichter koetswerk?
- De Alpine Eagle was gebaseerd op de auto van James Radley die in 1913 de Alpine Rally had gewonnen?
- De specificatie van deze auto bestond uit een krachtigere motor, verzwaarde vering en een uitgebreider koelsysteem?
- Rolls-Royce van 1919 tot 1931 ook auto’s bouwde in Springfield, Massachussetes, Amerika?
- In 1996 er een speciale Silver Spur Springfield Edition is geproduceerd om dit feit te gedenken?
- Rolls-Royce de Phantom IV eigenlijk helemaal niet wilde bouwen, maar dit onder druk van Prince Philip toch maar gedaan heeft?



- Deze Phantom IV niet in Crewe werd geproduceerd, maar in Belper, alwaar het “Experimental Department” gevestigd was?
- De Phantom IV alleen voor Royalty en staatshoofden beschikbaar was?
- De Silver Shadow de eerste Rolls-Royce was zonder apart chassis?
- De Phantom VI de laatste Rolls-Royce met apart chassis was?
- Het 24 maanden kostte om 1 Phantom VI te bouwen?
- De laatste Phantom VI in 1992 werd afgeleverd?
- Deze destijds voor ₤ 650.000 verkocht was?
- Deze auto daarmee nog iets duurder was dan een McLaren F1 (₤ 634.500)?

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag