Spot van de dag: matblauwe Maserati GranTurismo S

  • Jeroen
  • 04-05-2012 22:32
  • 1306
  • 2

Spot van de dag: matblauwe Maserati GranTurismo S

Is het al vrijdag? Jawel, het is al vrijdag! Dat betekent dat het weekend weer voor de deur staat. Als je nog geen plannen hebt om te gaan spotten dit weekend dan kan je je ook wel vermaken op één van de vele Bevrijdingsfestivals. Je kan morgen ook even lekker naar Düsseldorf karren om daar te gaan spotten. De bazen van spotgroep Neuss-Düsseldorfer Endbosse deden dat ook en kwamen daar een bijzondere matblauwe Maserati GranTurismo S tegen.

Groot succes voor Maserati
De GranTurismo is voor Maserati het grootste succes van de laatste jaren. De opvolger van de 4200GT en de GranSport is inmiddels in meerdere varianten te verkrijgen. Maserati heeft de auto in 2007 geïntroduceerd op de autosalon van Genève. De reacties waren lovend en de bestellingen stroomden binnen! Het lag dan ook voor de hand dat Maserati het GranTurismo-platform de jaren daaropvolgend zou gaan gebruiken om nieuwe versies van de GT uit te brengen. De eerste auto die daarna op de markt kwam was de GranTurismo S, gevolgd door de GranTurismo S Automatic, de GranTurismo MC Stradale, de GranCabrio en de GranCabrio Sport. De GranTurismo S werd een jaar later op dezelfde beurs onthuld.

Schitterend ontwerp
Dat de GranTurismo zo'n succes is, is natuurlijk mede te danken aan het fantastische ontwerp. Pininfarina tekende de auto voor Maserati en liet misschien wel zien hoe de perfecte GT er uit moet zien. Met zijn ronde lijnen, lange motorkap en enorme ovalen front is de GranTurismo een slanke den op vier wielen.

Specificaties
Het ontwerp mag dan wel slank zijn, onder de motorkap van de GranTurismo S ligt een hele dikke V8. Waar de basis-GranTurismo voorzien is van een 4,2 liter V8 uit de rekken van Ferrari, heeft de GranTurismo S een 4,7 liter V8 met 440 pk. Dat is 35 pk meer ten opzichte van de GranTurismo. Deze S deelt de motor met de Alfa Romeo 8C Competizione. Uit de twee pijpen komt een heerlijke brul waar je goed van kan genieten als je het gas helemaal intrapt. Bij een snelheid van 295 kilometer per uur zal de auto niet meer accelereren en de sprint naar een snelheid van honderd kilometer per uur is mogelijk in 4,9 seconden.

Spot van de dag: matblauwe Maserati GranTurismo S

Reacties op dit artikel