Imsa tuned nieuwe en oude Gallardo

  • Bart
  • 15-09-2008 08:29
  • 2664
  • 10

Imsa tuned nieuwe en oude Gallardo

Als je aan een rode sportwagen denkt, denk je niet zo snel aan een Lamborghini maar eerder aan een Ferrari. Echter had IMSA daar andere gedachten over, want de tuner heeft namelijk van de Lamborghini Gallardo een redmobiel gemaakt. De naam van deze krachtpatser? De IMSA Lamborghini Gallardo GTV Red. Klinkt dat lekker of niet? Maar toen had IMSA nog tijd over en hebben ze ook maar even de LP560-4 aangepakt.

IMSA geeft helaas niet veel info vrij over deze bloedrode Italiaan. Wel is bekend hoeveel motor vermogen de tweezitter heeft. Af-fabriek levert de vijf liter V10 sinds 2006 al 520 paardenkrachten terwijl deze aangepaste GTV Red meer dan 600 pk naar alle vier de wielen stuurt!

Perfecte compromis
Het cosmetische vlak zit het ook wel snor met deze IMSA Lamborghini. Op de foto’s is te zien dat de kleur rood de basis is voor de gehele koets en zelfs het interieur, maar ook de velgen moet het ontgelden. De rode spoiler achterop moet voor een bruter uiterlijk en natuurlijk extra downforce zorgen. Wanneer je instapt zie je meteen de bloedrode accenten op het stuurwiel, deurgrepen, dashboard, klokkenwinkel, middenconsole en handrem. Samen met het crèmekleurige leder geeft dit een perfecte compromis tussen de gebruikte interieur kleuren.

The red devil
Wanneer je de achterzijde bekijkt valt meteen op dat de standaard twee uitlaatpijpen zijn vervangen door uitlaatroosters waarachter de uitlaten zitten verstopt. Mede door de achterspoiler en de frontlip heeft de Gallardo wat trekjes van de Superleggera. Om het af te maken hebben de designers andere uitgeklopte voorschermen gebruikt met elk twee luchtroosters. Het totale plaatje van deze Lamborghini Gallardo GTV Red mag je gerust "the Red Devil" noemen. We zijn benieuwd hoeveel sneller hij is dan de ‘standaard’ Gallardo.





Voor de nieuwe LP560 heeft tuner ISMA ook wat leuke tierelantijntjes verzonnen. Een nieuwe set lichtgewicht velgen en een ander uitlaat systeem zijn kleine verbeteringen aan de Gallardo. Verder valt natuurlijk de gemonteerde achterspoiler op die zowel een functionele als visuele functie heeft. Het gehele design van ISMA maakt de al behoorlijk agressief ogende LP560-4 nét een tandje feller wat uiterlijk betreft. Ook is de motor lichtjes gekieteld en bezit de IMSA Gallardo nu 576 pk, 24 stuks meer dan de "standaard" versie. Dat is wel leuk en aardig allemaal, maar het is nu wachten geblazen tot de eerste gespot zal worden want van de vorige Gallardo is er tot heden nog maar één ISMA op de site verschenen...


Reacties op dit artikel