Gereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSE

  • Ruud
  • 08-05-2023 14:06
  • 5826
  • 0

Gereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSE

Stekkeren bij de Range Rover Sport. Het is zeker niet nieuw bij deze generatie. Echter is de techniek dermate goed verbeterd dat luxe, prestaties en milieubewustzijn in perfecte harmonie samenwerkt. Wij reden met de Range Rover Sport P440e Dynamic HSE en waren er niet meer uit te slaan.

De Range Rover Sport P440e Dynamic HSE is de ultieme combinatie van luxe, indrukwekkende prestaties en een bewustzijn van het milieu. Als hybride SUV biedt dit voertuig niet alleen krachtige rijervaringen, maar ook de mogelijkheid om emissievrij te rijden. Met de introductie van de nieuwe Range Rover Sport werd ook meteen duidelijk dat een groot deel van de modellen met hybride toepassing uitgevoerd zou worden. De vierwielaangedreven auto heeft een plugin-hybride aandrijflijn met een elektromotor en een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 440 pk en een maximum koppel van 640 Nm. Een auto met een accupakket van bijna 40 kWh, die tot 50 kW kan snelladen. Dat snelladen zorgt ervoor dat je bij het tankstation na een broodje en een verfrissend drankje weer volledig elektrisch op pad kan. Uiteraard is er ook nog altijd terug te vallen op de benzinemotor maar met een Range Rover Sport moet je ook aan het milieu denken en is het een Sport om volledig elektrisch door het leven te gaan. Dat is overigens niet geheel onmogelijk. De elektrische range is namelijk ongeveer 80 kilometer! Laad je telkens braaf op dan is het verbruik een aanzienlijk stuk lager dan je zou verwachten van een flatgebouw met 440 pk!

Gereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSE

Het rijden in de Range Rover Sport P440e Dynamic HSE is een waar genot. De hybride aandrijflijn zorgt voor een soepele en stille rijervaring, waarbij de elektromotor directe trekkracht biedt voor snelle acceleratie. Het dynamische rijgedrag van deze SUV is opmerkelijk, met responsieve besturing en uitstekende stabiliteit, zowel op de snelweg als in sportiever genomen bochten. Bovendien biedt het geavanceerde luchtveringssysteem een comfortabele rit, zelfs op oneffen terrein. Daarbij moeten we vermelden dat de Range Rover Sport echt vele malen fijner rijdt dan zijn grotere broer. In die review belichten we al dat de Range Rover als een boot aanvoelde. Dat gevoel is compleet weg in de Range Rover Sport. Ongemerkt vreet je de kilometers weg en is de Range Rover Sport de ideale reispartner.

Gereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSE

Die ideale reispartner is het ook door het uiterst luxueuze interieur. Het ademt luxe en verfijning. De lederen bekleding en de met precisie vervaardigde details creëren een sfeer van elegantie en comfort. De stoelen zijn ergonomisch ontworpen en bieden uitstekend comfort en ondersteuning, zelfs tijdens lange ritten. Want die maak je natuurlijk ook en dan wel op het welbekende dinosap dat bekend staat als benzine. Het is jammer genoeg niet mogelijk om lange ritten puur elektrisch te maken. Het geavanceerde Touch Pro Duo-infotainmentsysteem zorgt voor naadloze connectiviteit en biedt toegang tot een breed scala aan entertainment- en informatiefuncties met natuurlijk Apple CarPlay ondersteuning. Wie rijdt er tegenwoordig nog zonder? Door middel van dat systeem ben je altijd op de hoogte van de laatste wegafsluitingen, files en andere ongemakken die je onderweg kan tegenkomen.

Uiteraard zit er aan deze auto, die onze beste vriend is geworden in deze dagen, een prijskaartje. Het getoonde exemplaar met de drie liter grote V6 motor en hybride toepassing is te verkrijgen voor €137.481 en dat is inclusief de gigantische 22" inch velgen! Dat had zonder de elektrificatie natuurlijk een hapje meer geweest maar we weten allemaal wat voor invloed het heeft op de belastingen als je minder CO2 uitstoot. Opvallend genoeg is het Meridian audiosysteem een optie waarvoor je niet voor hoeft bij te betalen. Voor de koelkast in het middenconsole mag nog wel 779 euro betaald worden. Een gadget die af en toe wel eens van pas kan komen. Verder zal je zelden iets tekort komen in de Range Rover Sport. Het is niet voor niets dat deze auto al jarenlang populair is!

Gereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSEGereden: Range Rover Sport P440e Dynamic HSE

Reacties op dit artikel