Daar is hij dan, de Porsche GT3 MKII

Daar is hij dan, de Porsche GT3 MKII

Eindelijk zijn daar dan de eerste officiele foto's van de Porsche 997 GT3 facelift. De MKII versie heeft even op zich laten wachten, maar het resultaat mag er zeker zijn. De wijzigingen zijn niet groots, maar wel overduidelijk aanwezig.

Het 2010 model heeft verschillende aanpassingen ondergaan, niet alleen het exterieur is aangepast maar ook de motor en het onderstel zijn niet ongewijzigd gebleven. De buitenkant heeft natuurlijk de typische MKII details gekregen die we ook van de Carrera MKII kennen. We zien onder andere de LED-technologie, nieuwe achterlampen en ook een nieuw setje velgen. Aan de achterkant zien we ook een roostertje zitten en we zien een nieuwe spoiler die voor meer downforce moet zorgen. Ook zijn de carbon remschijven een stukje gegroeid.

De motor is vergroot van 3,6 liter naar 3,8 liter waardoor er 20 pk meer vermogen in de GT3 zit. Het totaal komt nu dus op 435 pk uit de bekende flat-six. Met dit vermogen sprint de GT3 in 4,1 seconden naar de honderd en de topsnelheid bedraagt 312 km/u. Daarnaast zijn ook de uitlaten aangepast, die je zelf vanuit de auto open of dicht kan zetten. Met een open uitlaat komt er waarschijnlijk een heerlijk geluid uit de nieuwe GT3.



Ook het onderstel is natuurlijk aangepakt. Het PSM stabiliteitssysteem is verbeterd en flexibeler gemaakt, dus je mag je iets meer uitleven. Daarnaast zijn ook de tractiecontrole en overige stabiliteitssystemen opnieuw ingesteld, zodat die nog beter functioneren. Zoals gezegd zit er een nieuwe achterspoiler op, maar ook de nieuwe voorbumper zorgt voor extra downforce. Er werd gesuggereerd dat de MKII twee keer zoveel downforce heeft als de huidige GT3 en die lag al subliem op de weg.



De nieuwe GT3 zal waarschijnlijk in Genève zijn eerste grote publiekelijke optreden meemaken en dan moeten we nog even wachten tot hij bij de dealer staat. De basisprijs van de MKII ligt iets hoger dan die van de huidige GT3, die op dit moment ongeveer 155.000 Euro kost in Nederland. Maar voor dat kleine beetje extra krijg je wel een GT3 die een klap beter is dan zijn voorganger.

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag