IAA 2017: Porsche Cayenne Turbo

IAA 2017: Porsche Cayenne Turbo

Eerder kregen we de nieuwe Cayenne (S) al te zien, maar in zo'n "basisversie" is zo een wagen natuurlijk nooit zo dik als in pakweg Turbo-uitvoering. Gelukkig voor ons heeft Porsche zijn topper van het Cayenne-gamma vandaag onthuld!


Iets waar wij van gruwen is de term downsizing. Je kent het wel, minder cilinders maar ook minder CO² uitstoot. Toch heeft Porsche in zijn Cayenne Turbo nog steeds gebruik gemaakt van een 8-cilinder!

De prestaties liegen er dan ook niet om. Zijn 550 pk zorgt voor een sprintje van 0 naar 100 km/u in slechts 3,9 seconden! Ja, dat is even snel als een manuele 991 GT3, alleen heb je dan wel het Sport Chrono-pakket op je Cayenne nodig. Zonder dit pakket bedraagt de acceleratietijd van 0 naar 100 km/u 4,1 seconden. Best indrukwekkend voor een 1.985 kg wegende kolos. Opvallend is wel dat de Cayenne, in tegenstelling tot de Panamera, geen PDK krijgt maar wel een achttrapsautomaat genaamd Tiptronic S.

Uiteraard komt ook de Cayenne Turbo met alle huidige Porsche technologie en techniek. Denk bijvoorbeeld aan de elektronisch variabele anti-roll bars en een optioneel achterwielsturingssysteem. Schrik om dit zware gevaarte op tijd gestopt te krijgen? Dan kan je gewoon de PCCB aanvinken en heb je coole gele remklauwen, een win-win situatie dus!

Prijzen zijn stevig en beginnen rond de €110.000, afhankelijk van het land waar je koopt natuurlijk.



IAA 2017: Porsche Cayenne TurboIAA 2017: Porsche Cayenne TurboIAA 2017: Porsche Cayenne TurboIAA 2017: Porsche Cayenne TurboIAA 2017: Porsche Cayenne TurboIAA 2017: Porsche Cayenne Turbo

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag