IAA 2013: Ferrari 458 Speciale

IAA 2013: Ferrari 458 Speciale

Ferrari's nieuwste wapenfeit in het sportwagen-segment is de Ferrari 458 Speciale. De opvolger van de Challenge Stradale en 430 Scuderia brengt het concept van minder gewicht en meer pk's weer naar een hoger niveau. In Frankfurt beleeft hij zijn Europese debuut en dat gaat uiteraard niet zonder de nodige media-aandacht.

De Ferrari 458 Speciale heeft een hoop nieuwe technologie aan boord. De meest innoverende is het Side Slip Angle Control-systeem. Hiermee moet het makkelijker worden de wagen op de limiet te rijden, al zal lang niet iedere koper dat durven of willen. Van binnen is het een carbon fiber-paradijs. Het is niet alleen voor de show gebruikt, maar ook om het gewicht omlaag te halen. Het gewicht is gereduceerd met 90 kilogram en dat is toch het gewicht van een goedgevulde passagier.

Van binnen valt de middenconsole op. Het carbon fiber torentje, met daarop de belangrijkste knoppen, steekt uitnodigend de ruimte in. Het rijgedrag van de wagen nodigt ongetwijfeld uit om alle 605 pk's eens flink de sporen te geven. Hoe hij eruit ziet op straat wisten we ongeveer al, nadat de eerste al werd vastgelegd in Barcelona zij het op film.



IAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 SpecialeIAA 2013: Ferrari 458 Speciale

Reacties op dit artikel