IAA 2011: Wiesmann MF3 Final Edition

IAA 2011: Wiesmann MF3 Final Edition

Toen Wiesmann achttien jaar terug begon als klein bedrijf leefde het net als ieder beginnend bedrijf in onzekerheid. Wat gaat de toekomst ons brengen? Gaan we het halen? Anno 2011 is Wiesmann nog steeds draaiende en heeft het een grote groep fans gekregen. De sportauto's die vlak over de grens in Dülmen worden gemaakt combineren een klassiek uiterlijk met brute kracht. De eerste auto van Wiesmann was de MF3 en dit jaar wordt van dit model afscheid genomen met een speciale serie, de Sieger-serie.

Voor dit afscheidmodel is Wiesmann een samenwerking met het lifestylemerk Sieger aangegaan. Op de beurs is het niet de enige fabrikant die met een kledingmerk samenwerkt. Maserati laat de GranCabrio zien die door Fendi is gestyled. Sieger heeft voor de speciale serie alle kleuren gepakt die in de verfwinkel te vinden zijn en deze simpelweg gecombineerd. Het resultaat zijn achttien extrentriek gekleurde Wiesmanns die behoorlijk de aandacht zullen trekken op straat. De modellen doen ons denken aan de BMW M1 die in 1977 door pop/kunst legende Andy Warhol werd gemaakt. Motorisch gezien is de MF3 wél origineel gebleven. De wagen heeft de M3-motor van de E46-serie. Dit heerlijke blok is goed voor 343 pk en een sprint naar de 100 km/u in minder dan vijf seconden. De topsnelheid ligt op iets meer dan 255 km/u. In de toekomst zal vast en zeker weer een nieuw model volgen maar hoogstwaarschijnlijk met een nieuwe motor. Dit kan wel eens goed de zescilinder zijn die in de BMW 335i te vinden is.

IAA 2011: Wiesmann MF3 Final Edition
IAA 2011: Wiesmann MF3 Final EditionIAA 2011: Wiesmann MF3 Final EditionIAA 2011: Wiesmann MF3 Final EditionIAA 2011: Wiesmann MF3 Final Edition

IAA 2011: Wiesmann MF3 Final Edition
IAA 2011: Wiesmann MF3 Final EditionIAA 2011: Wiesmann MF3 Final EditionIAA 2011: Wiesmann MF3 Final EditionIAA 2011: Wiesmann MF3 Final Edition

IAA 2011: Wiesmann MF3 Final EditionIAA 2011: Wiesmann MF3 Final Edition

Reacties op dit artikel