Hybride past niet bij het imago van Aston Martin

Hybride past niet bij het imago van Aston Martin

De woorden hybride en groene aandrijving komen de laatste maanden steeds vaker voor in het woordenboek van de doorwinterde petrolhead. Ferrari houdt zich er mee bezig maar er zijn ook fabrikanten die niets anders produceren, zie Fisker Automotive met de Karma. Zo lang het design maar fraai is wordt een hoop goed gemaakt. Het Engelse Aston Martin wat ook Lagonda onder de hoede neemt lijkt langzamerhand ook kennis te maken met de groene wereld.

Dr. Ulrich Bez heeft verklaard dat de hybride varianten echter niet in een Aston Martin zullen worden geleverd. Maar zeg nooit nooit, want dit soort uitspraken zijn bekend. Zo werkt ook Ferrari namelijk aan een hybride. Toch past een hybride totaal niet bij het karakter en imago van wat een Aston Martin is en uitstraalt. Blijkbaar wil Aston Martin het CO2 gehalte van de fabrikant liever omlaag halen met een kleine stadsrakker als de Cygnet. Hiervan zou prima een elektrische auto op de markt van kunnen verschijnen.

Anderzijds wordt een hybride optie voor het luxemerk Lagonda wel als optie genomen. Vorig jaar was in Genève hiervan een concept te zien en wie weet staat er in Genève aankomende maart weer een nieuwe concept. Aston Martin zou daarmee een dappere zet zetten in de markt van luxe auto's. Bentley heeft immers een enorme W12 in het gamma. Rolls-Royce wordt traditioneel door een V12 aangedreven en Maybach doet ook niet onder met een V12 biturbo. Een hybride limousine zou wat dat betreft een vreemde eend in de bijt zijn. Het enige wat we kunnen doen is Genève afwachten want dan zal er weer genoeg nieuws te melden zijn.

Hybride past niet bij het imago van Aston Martin

Reacties op dit artikel