Grote problemen met de LaFerrari leiden tot uitstel?

Grote problemen met de LaFerrari leiden tot uitstel?

Op dit moment lijkt het erop dat Ferrari behoorlijke problemen heeft met de LaFerrari. Het implementeren van een nieuwe techniek is sowieso niet makkelijk, maar op dit moment heeft Ferrari het KERS-systeem alles behalve onder de knie. De problematiek uitte zich afgelopen week in een LaFerrari die in de grindbak eindigde op Fiorano, maar de grondslag hiervan ligt nog veel dieper.

Toen de auto afgelopen maart in Genève gepresenteerd werd, dachten we eigenlijk dat de auto wel af zou zijn. Er werd gesproken over de specificaties, de nieuwe technieken en waarom dit de nieuwe supercar van de wereld moest gaan worden. Ferrari heeft de auto echter nog niet helemaal ontwikkeld en zal waarschijnlijk het begin van de productie verschuiven naar volgend jaar. Het probleem ligt bij de batterijen van het KERS-systeem, zoals we van een engineer bij Ferrari begrepen.

Volgens hem zijn een deel van de problemen te wijten aan de batterijen. Deze gaan erg snel kapot of functioneren totaal niet meer na een korte periode van gebruik. Het probleem ligt niet bij de vermogensafgifte uit de batterijen, want dat gaat helemaal volgens plan. Het probleem is dat de batterijen niet meer vol raken of zelfs buiten gebruik gesteld worden. Op dit moment zijn ze niet betrouwbaar en dat is reden genoeg voor Ferrari om de productie uit te stellen tot de wagen wél betrouwbaar is. Of dat betekent dat er geen modellen af zullen branden of met pech langs de weg zullen staan, dat kan alleen de toekomst uitwijzen. Met eindeloos testen op en rondom Fiorano kun je namelijk niet alles uitsluiten.

Reacties op dit artikel