Gereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet

  • Ruud
  • 11-04-2025 16:00
  • 6736
  • 12

Gereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet

Zeven weken lang staat de bollenstreek op zijn kop. Bussen rijden af en aan naar de Keukenhof om de bloemenzee aan toeristen van over de hele wereld te laten zien. Met de Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet onder onze kont hadden we geen behoefte aan de Keukenhof maar gingen we wel op stijlvolle wijze langs de bloemenvelden.

Stijlvoller dan deze 911 GTS T-Hybrid Cabriolet gaat het haast niet worden. De auto is voorzien van de PTS kleur Violametallic en dit is een kleur waar je je vingers bij af likt. Dat de kleur je dan een 11.000 euro lichter maakt vergeet je snel als je hem in de zon ziet schitteren. De paarse gloed komt je tegemoet terwijl het in de nacht een diepzwarte bolide lijkt te zijn. Terwijl we door de bollenstreek rijden straalt het geluk ons ook toe. Velden vol geurende paarse Hyacinten wachten ons op en zijn de ideale achtergrond voor deze waanzinnige alleskunner.

Gereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet

Gereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet

We rijden met de 911 GTS T-Hybrid Cabriolet. De 3-liter zescilindermotor van de 911 verdwijnt en wordt vervangen door een 3,6-liter motor met een nieuwe turbomotor met 541 pk! Het nieuwe model is voorzien van een bijna 2kWh grote batterij en twee elektromotoren die het vermogen helpen verhogen en de turbovertraging elimineert. Dat is niet alles. Achterin ligt namelijk een nieuwe motor. De T-Hybrid ziet er misschien uit als een gewone 911, maar met betere prestaties, aanpassingen aan de verschillende rijmodi van de 911 en een sportiever uitlaatgeluid. Het nieuwe model voegt karakter toe aan een toch al uitzonderlijke machine, die in slechts 3,1 seconden op de 100 km/u zit en een topsnelheid van 312 km/u heeft.

Gereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet

Tegenwoordig is er amper nog verschil te merken met een Coupé of een Cabriolet als het dak gesloten is. De GTS is voorzien van een opvouwbaar stoffen dak dat windgeruis volledig dempt maar binnen 12 seconden de zonnestralen in de cabine kan laten vallen. Als je de afgelopen dagen buiten bent geweest kun je wel raden in welke stand wij gereden hebben. Zelfs met geopend dak is het goed toeven zonder al te veel wind door de haren. Het windscherm achter de voorste passagiers doet goed zijn werk. In dat interieur is het natuurlijk des Porsche. Ten opzichte van andere modellen is er weinig tot geen verschil. Alle knoppen zijn op een natuurlijke manier te vinden en de knoppen onder het middelste scherm blijven nog altijd een uitkomst bieden. Met groot gemak schakel je de uitlaat naar de luide stand of zet je de vering in de Sport modus. Verder werkt het Multimediasysteem zoals we gewend zijn en vlekkeloos en is het van alle gemakken voorzien.

Gereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet

Gereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet

De Porsche 911 GTS is een perfecte auto die zich voor elke gelegenheid laat gebruiken. Eigenlijk is het de ideale auto om dagelijks mee te leven. Met bijna 550 pk is er geen tekort aan vermogen en de verschillende rijmodi laten je de auto rijden zoals je wenst. Is dat nu door stadsverkeer of over bochtige B-wegen. De GTS heeft supercar aspiraties en maakt die waar mede door het verfijnde en strakke chassis. De Cabriolet doet namelijk niet onder voor de stijfheid van de Coupé. Daar verdient Porsche een dikke pluim voor. Daarbij heeft de 911 iets wat niet veel supercars hebben. In het vooronder is er namelijk genoeg bagageruimte om een tweetal flinke tassen kwijt te kunnen. Dat komt natuurlijk met een prijskaartje en dat prijskaartje is ook van een supercar. Het getoonde model dat wij reden heeft een prijs van 311.872 euro. Een hoop geld voor een hoop auto. Zonder twijfel één van de lekkerste sportauto's die we de afgelopen tijd hebben gereden. Porsche laat zien dat elektrificatie bij supercars niet saai hoeft te zijn.

Gereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid CabrioletGereden: Porsche 911 GTS T-Hybrid Cabriolet


Fotografie door Christian Kalse

Reacties op dit artikel


Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws

Stem nu voor de spot van de dag