Genève 2018: Mansory Cyrus

  • Max
  • 08-03-2018 12:02
  • 819
  • 1

Genève 2018: Mansory Cyrus

Je zou zeggen dat een auto die van nature zo stijlvol is als een Aston Martin geen verdere modificaties behoeft. Wel, onze vriend Kourosh Mansory waagde zich er toch aan. We huiverden een beetje toen we de DB11 opeens op zagen doemen op de stand van Mansory, maar die angst bleek niet geheel terecht...

Oké, de Cyrus is niet echt beschaafd en dat 'Forged Carbon' past in onze optiek niet echt bij de auto. Denk dat laatste alleen even weg en je ziet een creatie die prima naast een Vanquish Zagato in de showroom zou kunnen staan. In tegenstelling tot wat Mansory bij de Ferrari 812 Superfast heeft gedaan, zijn hier geen fundamentele merkwaarden overboord gegooid. De kleurencombinatie is stijlvol en de Union Jacks op de wielen zijn een leuk detail. De grotere grille, de geprononceerde diffuser en de uitgebouwde sideskirts integreren daarnaast aardig goed in het bestaande ontwerp. De 22-inch wielen passen er tevens mooi bij en maken de auto écht af.

Het hield voor Mansory echter niet op bij deze cosmetische ingrepen, ook aan het innerlijk van de DB11 moest gesleuteld worden. Het vermogen bedraagt nu 700 pk en het koppel is opgehoogd naar 850 nm. Dit zorgt ervoor dat de Cyrus naar de 100 knalt in 3,6 seconden en topt bij 330 km/h, respectievelijk een halve seconde en 29 km/h sneller dan de standaardversie. Een aangepast luchtfilter en een roestvrijstalen sportuitlaat moeten daarnaast zorgen voor een dieper en rauwer geluid.

Al met al een flink lijstje aan upgrades. De Cyrus is in onze ogen één van die zeldzame creaties van Mansory die geen pijn doet aan de ogen. Sterker nog, hij maakt stiekem best een beetje hebberig...



Genève 2018: Mansory DB11Genève 2018: Mansory DB11Genève 2018: Mansory DB11Genève 2018: Mansory DB11Genève 2018: Mansory DB11Genève 2018: Mansory DB11Genève 2018: Mansory DB11

Reacties op dit artikel