Geen Corvette ZR1 meer nodig dankzij Geiger

Geen Corvette ZR1 meer nodig dankzij Geiger

In ons deel van de wereld is de snelste Corvette allertijden, de ZR1, een zeldzame verschijning. Een groot deel van deze uber Corvettes zal namelijk aan de andere kant van de plas blijven en slechts een handvol ZR1's komt onze kant op helaas. Maar de ZR1 kan nu wel inpakken dankzij de komst van de Geiger Corvette Z06 biTURBO. Een heerlijk groen monster met maar liefst 890 pk onder de kap!

Geiger staat natuurlijk bekend om zijn bizar snelle creaties en ook met deze Z06 doen ze hun naam weer eer aan. Het standaard V8 blok met een inhoud van zeven liter wordt door Geiger opgeboord tot 7,6 liter. En om nog wat pk's extra te genereren worden er ook nog twee turbo's op het blok geschroefd. Het resultaat is 890 pk en 954 nm koppel. Bij zo'n sterke motor hoort natuurlijk ook een versnellingsbak die met zoveel pk om kan gaan en om de pk's heelhuids naar de wielen te krijgen wordt ook een sterker differentieel gemonteerd. Om de auto ook nog een beetje berijdbaar te houden is ook het onderstel aangepast en dankzij een setje grotere remmen komt de auto weer veilig tot stilstand. Die remmen zul je nodig hebben, want de topsnelheid van dit monster bedraagt 354 km/u.




Net als veel merken gaat Geiger met deze Corvette op de groene tour, alleen heeft Geiger er een iets andere invulling aan gegeven. De auto is namelijk gespoten in een lekkere agressieve knalgroene kleur. Deze kleur combineert erg goed met de vele zwarte details op auto, zoals de motorkap en de wielen. Van de voorkant ziet de Geiger Corvette er alleen wat agressiever uit, maar de achterkant is iets steviger aangepakt. De achterkant is namelijk compleet anders en de kenmerkende grote ronde achterlampen zijn vervangen door kleinere exemplaren. Dit had wat ons betreft niet gehoeven, maar hiermee onderscheid deze Geiger Corvette zich wel van andere getunede Corvettes.




De bestelling van de ZR1 kan na dit bericht dus wel geannuleerd worden. Je krijgt met deze Geiger Corvette namelijk meer snelheid voor waarschijnlijk minder geld. De ZR1 is met een prijskaartje van twee ton al een koopje natuurlijk, maar een Z06 kost 'slechts' 125.000 euro, dus blijven er nog genoeg euro's over om Geiger eens flink te laten knutselen!

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag