Fotoverslag: unieke Alpina meeting in Nederland

Fotoverslag: unieke Alpina meeting in Nederland

Op de achtergrond hoor ik heel zacht een geluid dat ik niet thuis kan brengen. Het geluid komt steeds dichterbij en wekt mijn interesse, wat zou het zijn? Ik stel me het hameren van een dikke V10 voor maar dat is het niet, het geluid is hoger. Zou het een huilende V8 uit de rekken van Ferrari zijn misschien?

Ik doe mijn ogen open en ram zo hard als ik kan op die wekker, het is zondagmorgen en acht uur is echt veel te vroeg voor de avond en nacht die eraan vooraf zijn gegaan. Toch moet ik eruit, vandaag is het zover: Het Alpina en M3 E30 treffen waar Joost en ik voor uitgenodigd zijn door de eigenaar van een Alpina B3 3.3 Coupé E46. Vanaf het moment dat mijn ouders om acht uur op vakantie vertrokken heb ik me dus alvast voorbereid met een hoop bakken koffie en de nodige tosti’s. Joost had er net zo goed een probleem mee deze zonnige ochtend uit bed te komen en was helaas veel later als dat we afgesproken hadden. Ik had de Nikon D70S, die ik voor de gelegenheid geleend had, klaar liggen en voor de zekerheid mijn compact cameraa ook maar in de tas gedaan.
Toen we eenmaal onderweg naar Tilburg waren, raakten we steeds meer over onze standaard zondagochtenddip heen. Terwijl we druk aan het speculeren waren over wat we te zien zouden krijgen die dag, zagen we ineens een rode Lamborghini Countach in de tegengestelde richting rijden. Ondanks dat ik de camera nog steeds op de achterbank had liggen en een auto op de tegengestelde baan op de snelweg spotten zo goed als onmogelijk is met de hoge vangrails, kon onze dag toen al niet meer stuk.

Dan komen we aan op het industrieterrein van Tilburg, we moeten bij Autocenter Boomstra zijn. Omdat we hier helemaal niet bekend zijn kijken we wat rond terwijl we de routebeschrijving volgen. Maar vanaf het moment dat ik een hele rij BMW M3’s van het type E30 boven de langzaam aflopende rij bosjes uit zie komen weet ik dat we goed zitten. Autocenter Boomstra zit aan een doodlopende weg, de eigenaar is medeorganisator van de meeting en tevens sponsor. Voor de meeting zijn uitnodigingen verstrekt zodat er een inschatting gemaakt kon worden van het aantal mensen. Op die manier waren er genoeg maar niet teveel broodjes, drankjes en koffie aanwezig. Het autocenter is gespecialiseerd in oudere BMW’s en heeft heel veel onderdelen voor deze wagens op voorraad, tevens zijn ze ook kenners van Alpina’s.

In mijn onervarenheid heb ik waarschijnlijk nu alweer veel te veel tekst geschreven dus ik zal eens wat meer op de voor jullie interessante zaken ingaan nu. De zon scheen die dag lekker fel, onverwachts vanwege het slechte weer de dag ervoor. Helaas stond de zon ook pal boven het pand van het autocenter en had ik bij meer dan de helft van de auto’s vol tegenlicht als ik de voorkant op de foto wou hebben. Voor ik jullie verblijd met de foto’s na mijn relaas zal ik nog kort vertellen wat er zoal te zien was. Voor Autocenter Boomstra stond een originele 2002 Turbo, hier zijn er maar 1673 van gemaakt. Naast het bedrijf, op de parkeerplaats en de oprit er naar toe, stonden een aantal prachtige Alpina’s uitgestald. De B3 3.3 Coupé (E46) waar ik het eerder over had, waar er waarschijnlijk maar twee van in Nederland zijn, stond zij aan zij met de nieuwste aanwezige Alpina, de B3 Bi-turbo Sedan Allrad 2009, en een B3 3.3 Sedan. Nadat ik wat rondgelopen had tussen de genoemde en de overige auto’s, die je op de foto’s wel zult zien, liep ik terug de straat op die gevuld was met E30 M3’s.

Opvallend waren twee zwarte M3’s met rode strepen op de bumpers. Navraag wees uit dat het hier ging om de M3 E30 Sport Evolution, van deze auto’s zijn er maar 600 gemaakt en deze versie is de krachtigste versie die geproduceerd is van de E30. Een ander leuk weetje is dat de twee aanwezige Sport Evo’s de enige twee zijn die officieel geleverd zijn in Nederland. Er zijn er nog een aantal in ons landje maar dat zijn allemaal geïmporteerde auto’s. De opvallend witte en bestickerde BMW lijkt me een M3 Group A DTM 2.3L uit 1987 te zijn. Tussen de lange rij auto’s aan de bebouwde kant van de straat viel me ook een 3-serie met AC Schnitzer-logo’s op, deze auto bleek een officiële M3 te zijn waar later een AC Schnitzer onderstel ondergezet is. Verder waren er nog veel meer E30 M3’tjes, in alle kleuren, en van standaard tot voorzien van allerlei accessoires en extra’s. Ik heb een gigantisch leuke dag gehad maar belangrijker was dat deze dag ook zeer informatief was voor me. Ik ben veel te weten gekomen over de laatste echte M3 (volgens de kenners) en heb zoveel informatie gekregen over de auto’s dat ik nog wel uren door kan gaan. Nu wens ik jullie veel kijkplezier.





























Reacties op dit artikel