Fotoverslag Londen

  • Jeroen
  • 04-04-2008 12:39
  • 5652
  • 21

Fotoverslag Londen

AG Travel had wederom een leuke aanbieding liggen voor een spottripje naar Londen en dus boekten Jaggie en Adam een kamer in de plaatselijke jeugdherberg op Park Lane. U weet wel, dat ene pand met al die bloemetjes, die fontein die het nooit doet en de RR06DOR voor de deur. Vaak vergezeld van een Bentley, Aston Martin of Maybach. Haarlem en Groningen verenigden zich voor een weekend kwalitatief spotten in de Britse hoofdstad onder het genot van Starbucks, EAT, Harrods en de Franse cappuccino bij Cafe Rouge.



Na lang wachten was het eindelijk zo ver, een spottrip naar Londen. Adam zou per trein reizen, Jaggie per vliegtuig. Donderdag 20 maart was de dag van vertrek en hopelijk een tweetal dagen met veel spots. Meteen uit school op de trein gestapt naar Brussel. In Brussel hebben we eerst nog wat gegeten en vervolgens zijn we om 21.00 met de Eurostar het kanaal onderdoor te gaan naar Londen. Jaggie was ’s ochtends vroeg al per nationale trots, de KLM, naar het Mekka van de Britse autowereld gevlogen vanwege een afspraak bij de Lotus dealer die middag. De Heathrow Express bracht hem van de luchthaven naar het centrum van Londen. Dat gaat toch allemaal een stuk sneller dan de Underground.

We hadden vrijdagochtend afgesproken om 10.45 om koffie te drinken bij Cafe Rouge. Terwijl Jaggie tegenover Harrods een bijzondere Mansory Flying Spur stond te fotograferen kwam Adam met familie al aangewandeld. De eerste spot van twee dagen kwalititatief spotten was een feit. Terwijl we druk aan het praten waren en de cappuccino stond te wachten kwam er nog een 550 Maranello om de hoek rijden in de fraaie kleur blauw. Enfin, cappuccino dus.



Na ruim een half uur gezeten en gekeken te hebben naar wat er zoal voorbij reed was het tijd om de ouders van Adam gedag te zeggen en op pad te gaan. Via Basil Street liepen we naar Lowndes Square waar de avond ervoor twee Maserati GranTurismo’s naast elkaar stonden. Helaas, het was een beetje een dooie boel zo ’s ochtends vroeg. Ook stond er niet veel bij het Sheraton, op een Silver Seraph na. Die stond helaas helemaal ingeparkeerd dus dat is niet echt boeiend om veel moeite voor te gaan doen. We vervolgden onze weg naar Cadogan Place en kwamen onderweg nog een DB9 Volante, Bentley GTC en Ford Thunderbird in het rood tegen. Leuk, het is een keer wat anders! Adam was nog nooit bij Cadogan Car Park geweest dus Jaggie had hem al van tevoren gezegd dat hij hem wel even mee zou nemen naar een plek waar heel veel fijne automobiel-spul staat. Deze parking staat helemaal vol met Ferrari's, Rolls Royce's, Aston Martin's en het meest bijzondere een Pagani Zonda F!




Na alles vastgelegd te hebben op de Compact Flash kaart zijn we via Hyde Park Corner naar de wijk Mayfair gelopen. Uiteraard moest er eerst nog even gekeken worden bij het Intercontinental en Four Seasons hotel alsmede het Hilton maar bij alle drie de hotels stonden geen interessante voitures. Alleen op weg naar het Hilton kwamen we de mooiste kleurstelling op een Aston Martin tegen, ook wel bekend als LJ56YNY, de plaat die op een oranje-achtige V8 Vantage met gecoate velgen zit. Veel beter dan dit gaat het niet worden op een Aston Martin, op DBS achterlichten na waarschijnlijk.



In Mayfair kan je je eigenlijk wel een hele dag vermaken. Daar hebben we dan ook een aantal leuke straten doorgelopen. Je hebt er zoveel van die kleine zijstraatjes waar iets kan staan of uit kan komen. We zaten op een gegeven moment bij Starbucks te lunchen toen de Ferrari’s, Bentley’s en Aston Martins ons gewoon voorbij kwamen rijden. We hebben ze maar niet geteld maar wat een fijne buurt zeg! Na de lunch zijn we gaan wandelen richting het Ritz, dit zit op Piccadilly en heeft meestal wel een aantal leuke auto’s op bezoek. Al dan niet voor de deur, al dan niet in het afgesloten gedeelte naast het hotel. In Londen hoor je continu geluiden, de ene keer is het een motor, de andere keer is het een Lamborghini of F430. Hier hebben we ook twee keer vanuit onze ooghoeken een zwarte Murcielago LP640 gezien waarvan we hadden gehoopt dat hij nog eens terug zou komen naar Piccadilly maar het mocht helaas niet baten. Ondertussen stonden bij het Ritz hotel wel een Maserati GranTurismo en een Lamborghini Gallardo Spyder. Een gele nog wel, jammer genoeg wel een enorme standaardkleur maar dat maakt niet uit. Het is weer eens wat anders dan zwart of grijs. Tijdens het platen werden we steeds gestoord door het gebrul van de LP640 die we steeds maar niet te zien kregen maar wel heel nadrukkelijk hoorden. Ondertussen kwam op Piccadilly nog wel een hele leuke TVR Tuscan S MK2 voorbij rijden, het leuke aan deze auto is dat het een variant is die niet heel veel gespot wordt.




Ondertussen lopen we een stukje door en komen we bij New en Old Bond Street om daar het één en ander vast te leggen. Jaggie vertelde dat je deze straten goed kunt vergelijken met de PC Hooftstraat in Amsterdam. En dat klopte ook. Als eerst zien we een combo van 3 Bentley's, verderop staan nog 2 Porsche Turbo's en een SL55 AMG op ons te wachten. Als we dan nog even het hoekje omlopen zien we een F430, black on black SL65 AMG en een M5 staan. Dit allemaal in een gebied van 200 meter in Old Bond Street. Aan Old Bond Street ligt New Bond Street gekoppeld waar we als eerste meteen een Ferrari 612 zien staan. Verder in deze straat hebben we nog een S5 gespot. De dag loopt een beetje op z’n einde en de hagel komt met bakken uit de lucht. Erg lekker weer voor cabrio-rijders dus! Je kan concluderen dat Mayfair een hele leuke buurt is waar je je makkelijk een dag kan vermaken. Wij zijn slechts een paar minuten echt bij Harrods geweest wat toch wel gezien wordt als het walhalla voor Londen. Dat wordt ook niet ontkent maar Mayfair is een wijk waar zoveel meer te zien is dan alleen het Amerikaanse consulaat, de DB7 Zagato en Berkeley Square. Denk bijvoorbeeld aan de rood/zwarte Bugatti Veyron die bij Jack Barclay in de etalage staat voor 1.1 miljoen pond. We splitsen ons en terwijl Adam de bus naar Trafalgar Square pakt, zoekt Jaggie de Underground.

Adam en Jaggie

Reacties op dit artikel