Fotoshoot: Porsche 918 Spyder

Fotoshoot: Porsche 918 Spyder

''Soms zijn er van die dagen waarop je iets bijzonders meemaakt die je je leven lang niet meer zal vergeten. Een tijd terug, op een mooie zonnige zondag, maakte ik ook zo’n dag mee. Die dag had ik namelijk afgesproken met de eigenaar van een splinternieuwe Porsche 918 Spyder om foto’s te gaan maken.''

Eénmaal aangekomen bij de woning werd de 918 naar buiten gereden en mocht ik ook instappen om mee te rijden naar een goede foto locatie. Normaal zou ik hier dan schrijven met wat voor een geluid de auto werd gestart, maar aangezien de auto tevens over elektro motoren beschikt werd er keurig geruisloos weg gereden. Eénmaal op de hoofdweg werd er via een draaiknop op het stuur de rijstand omgedraaid en kwam de V8 tot leven! En wat gaf dat een geluid zeg! De uitlaten bevinden zich pal achter je oren, en zelfs met het dak er nog op was het geluid enorm luid. Op de eerste foto locatie kon de 918 mooi op een stuk dijk staan. Nadat de 918 even omgedraaid was om foto’s van de andere zijde te kunnen maken werd het steeds drukker met fietsers, motorrijders en auto’s die stopten om dit ‘mooie speelgoed’ van dichtbij te kunnen aanschouwen. Het aantal positieve reacties is dan ook ongekend. Nadat het erg druk bleef met 'geïnteresseerden', besloten we om nog naar een andere rustige locatie te gaan. En zo vloog de tijd voorbij en had ik een redelijk aantal foto’s gemaakt van deze prachtige auto. Op de terug weg werd mij al te duidelijk hoe krachtig en snel de 918 is. De 'tussen acceleraties' gaan zo snel en voor je het weet zit je op bepaalde snelheden waar eigenlijk alleen de Autobahn de juiste weg zou zijn om dit continu te blijven doen.

Fotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 Spyder

Dan nog even wat informatie over deze unieke 918. Het productienummer van deze is: 739. De eigenaar heeft bewust gekozen voor een 'normale' 918 in plaats van een 918 met Weissach Package. Echter zijn er zoveel opties aangevinkt dat het nagenoeg een Weissach Package uitvoering is, zowat alles is in carbon uitgevoerd. Dit houdt in dat de spoiler, het uitneembare dak, de spiegels en ook in het interieur (normaal aluminium afwerking) allemaal van carbon zijn. Tevens zijn de velgen ook een speciale optie, aangezien deze officieel alleen voor de Weissach Package bedoeld was. In het interieur heeft de eigenaar gekozen om de groene accenten in het grijs uit te laten voeren. Zo zijn dus de stiksels van de stoelen, de gordels en het stuur in het grijs uitgevoerd in plaats van groen. Ook is de lak op deze 918 een speciale laksoort waar meerdere laklagen zijn gebruikt. Hierdoor wordt de kleur grijs met bepaalde lichtinvallen niet blauwachtig maar blijft deze gewoon grijs. Aangezien Nederland het land van de vele drempels is werd deze 918 ook met adaptieve hoogteregeling uitgerust. Iets wat eigenlijk onmisbaar is met een auto zoals deze.

De specificaties zullen de meesten van jullie wel kennen, maar voor de zekerheid heb ik ze nog even genoteerd. De acceleratie gaat in 2,6 seconden naar de 100 km/h. De 918 beschikt over twee elektro motoren (één op de vooras en één op de achteras) en over een 4.6 liter V8 motor. Deze motoren gecombineerd leveren een vermogen op van 887 pk. Rond de 345 km/h houdt de 918 op met accelereren.

Al met al was dit een geweldige en unieke ervaring, en ik wil de eigenaar dan ook via deze weg wederom enorm bedanken voor deze unieke mogelijkheid!''

Nigel Bennis Photography

Fotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 SpyderFotoshoot: Porsche 918 Spyder

Reacties op dit artikel