Fotoshoot: BMW M5 E60

Fotoshoot: BMW M5 E60

Een BMW M5 is altijd leuk om te spotten. Het is natuurlijk helemaal mooi als je hem even van binnen mag bekijken en er zelfs even in mag zitten. Nog mooier is het als de eigenaar speciaal voor jou even het prachtige hoge V10 geluid laat horen door middel van een aantal "revs". Geweldig is het als je even een ritje krijgt aangeboden. En als je dan ook nog eens wordt aangeboden om naar een mooie plek te rijden om een paar foto's schieten, kan je dag helemaal niet meer stuk. Dit overkwam mij laatst.

Tot mijn grote verbazing stond er bij kennissen van mij een prachtige M5 in de straat. Een straat waar je helemaal niet zo'n auto zou verwachten. Het eerste waar mijn ogen op vielen was dus ook deze M5. Aangezien ik mijn camera niet meegenomen had, kon ik hem dit weekend (ik bleef slapen) niet spotten. Dit was voor mij niet zo'n heel groot probleem omdat ik vast nog wel een keertje mijn kennissen weer zou bezoeken en dan had ik natuurlijk wel mijn camera in mijn weekendtas zitten. Na twee weken was ik weer van plan om mijn kennissen te bezoeken. Ik had dit keer mijn camera wel meegenomen. Op een gegeven moment zag ik dat de eigenaar bezig was in zijn auto. Ik ben dus ook op dat moment naar de eigenaar toegelopen en mijn verhaaltje gedaan en dat ik als hobby autospotten had. Ik vroeg of de eigenaar het erg vond als ik wat foto's maakte en het antwoord was ja. In eerste instantie vond ik dit erg jammer, totdat de eigenaar aan mij vroeg of ik een half uurtje later terug zou willen komen voor een ritje plus wat foto's. Hij was nu namelijk druk bezig en hij wilde niet dat er foto's werden genomen voor zijn huis in verband met de privacy. Ik liep met een big-smile terug naar het huis van mijn kennissen. Na een half uurtje kwam ik weer terug en ik kon gelijk instappen. De V10 werd tot leven gewekt. Stationair klinkt hij niet zo heel erg bijzonder, je zou zelfs kunnen denken dat het een diesel was als je hem alleen stationair hoorde. De eigenaar vertelde mij dat hij nog niet gelijk vol gas kon, de olie moest namelijk even opgewarmd worden. Na zo'n tien minuten was alles op temperatuur en kon het gas erop! Onderweg werden eerst alle 400 pk erg goed en leuk benut. Totdat de M-knop op het stuur ingedrukt werd. Toen hadden we ineens 107 pk meer tot onze beschikking, de versnellingsbak schakelde sneller en het gaspedaal reageerde veel sneller op de voet. Onderweg hadden we nog een paar kleine tunneltjes bezocht, vandaar dat het dakraam open was! Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming konden de foto's vastgelegd worden op de geheugenkaart.













De eigenaar vertelde mij dat hij een echte liefhebber was. Zelf heeft de eigenaar nog een stukje geschreven voor deze shoot over welke auto's hij allemaal heeft gehad en wat hij daar zoal heeft meegedaan.

"Sinds 2000 rij ik in min of meer speciale auto's. Toendertijd kocht ik een gele Audi S3, mijn derde Audi en een speciaal model. De auto was door ABT getuned en had 250 pk. Een kleine snelheidsduivel met quattro aandrijving. Ik heb erg veel plezier van deze auto gehad en er heel veel mee gereden op de Nürburgring, ongeveer 300 ronden op de Nordschleife. Na de Audi kocht ik een Mini Cooper S, ik vond het een erg leuk en sportief model. Niet zo snel als de Audi maar wel een auto die veel rijplezier bood. Nadeel vond ik wel een beetje de voorwielaandrijving. Ondertussen kwam de BMW 1 serie op de markt. Tijdelijk reed ik een 120d die ik daarna inruilde op een 130i, met M sportpakket. In hart en nieren ben ik een echte BMW liefhebber, dat is er met de paplepel ingegoten. De 130i was niet echt een hele mooie auto, maar wel een hele fijne auto. 265 pk met achterwielaandrijving. Het fijnst vind ik sturen met de voorwielen en de kracht van de motor op de achterwielen. Een auto is op die manier op twee manieren te besturen, met het stuur en met het gas. Het geeft mij meer betrokkenheid bij het rijden. Na de 130i kocht ik een E46 M3 CS, een hele mooie M3 in een speciale uitvoering. Namelijk met het competition pakket. Er is slechts één in Nederland officieel door BMW geleverd. De auto was voorzien van CSL wielen en diverse CSL accessoires zoals onderstel aanpassing. Het vermogen was gewoon standaard 343 pk. Na 2,5 jaar moest er in verband met gezinsuitbreiding een grotere auto komen. En er kwam uiteindelijk de M5. Een zeer snelle gezinsauto, we hebben de ruimte nodig in verband met drie kinderen, die een dubbel karakter heeft. Je kunt er heel normaal rustig mee rijden alsof het een 520i is. Maar je kunt ook gewoon meekomen met de snelste sportauto's die er te koop zijn. De M5 is zeer compleet en voorzien van alle prettige luxe die ik graag in een auto zie. De M5 heeft wel een nadeel, hij heeft een veel te kleine tank. Met een beetje pech moet je na 250 kilometer weer de tank volgooien. Maar het rijplezier wat daar tegenover staat is het dubbel en dwars waard.



Als autoliefhebber zoek je ook gelijkgestemden op op het internet. Na een aantal jaren op diverse fora te hebben gezeten, heb ik samen met Peter Tunissen in februari 2006 zelf een forum opgericht. Namelijk driving-fun.com. Sindsdien een forum waar vele autoliefhebbers dagelijks hun hobby bespreken. En dan vooral het gebruik van hun hobby. We organiseren circuitdagen op Zandvoort, Spa en Zolder. We geven circuittrainingen op de Nürburgring (Nordschleife). Op DF zitten veel mensen met Autogespot.com waardige auto's een ook diverse fotografen die via Autogespot.com op Driving-fun.com zijn gekomen, zijn er actief."


Rico, heel erg bedankt voor deze supergave ervaring!

Reacties op dit artikel