Filmpje: Gallardo twin-turbo by Heffner Performance

Filmpje: Gallardo twin-turbo by Heffner Performance

Niet kloten met exoten wordt er wel eens gezegd. Vooral Amerikanen staan erom bekend nog wel eens meer dan een schroefje te veranderen aan een Ferrari of Lamborghini. Neem nu als voorbeeld deze Lamborghini Gallardo die nu ongeveer 1000 pk produceert!

Dankzij Heffner Performance is deze bizarre waarde haalbaar, dit allemaal mede dankzij een biturbo. Maar om zoveel vermogen te behalen komt er veel meer bij kijken dan menig mens zich voor kan stellen. Het is dan ook een project waar erg veel tijd in heeft gezeten. Maar de eigenaar mag nu wel trots vertellen dat hij één van de snelste Lamborghini’s ter wereld heeft! Hieronder volgen enkele foto’s en filmpjes van het project.

Heffner’s Performance Twin-Turbo Lamborghini Gallardo features:

Engine removal and disassembly
Steel cylinder liners
Custom 9 to 1 compression ratio forged pistons
Polishing of crankshaft journals
Connecting rod bearings
Main bearings
Balancing of rotating assembly
Blueprinting and assembly of engine
Heavy duty clutch & pressure plate
Twin water cooled, dual ball bearing tubos
Two TIAL 38mm wastegates
Two TIAL 50mm blow off valves
Custom made stainless steel turbo mid pipes
Custom made stainless steel turbo downpipes & exhaust system
Stainless steel turbo oil feed lines
Stainless steel turbo oil drain lines
Colder heat range spark plugs
High flow turbo air inlet plumbing
High flow turbo air discharge plumbing
Spearco water to air intercooler
Intercooler water pump
Intercooler water reservoir
All necessary lines & fittings
High flow in tank fuel pumps
Upgraded fuel injectors
All necessary gaskets & fluids
Optimized fuel and spark calibration
Professional installation & tuning
100 Octane 1000 Horsepower Upgrade: Carrillo Billet Steel Connecting Rods,
Associated Machine Work, Two Stage Boost Controller
1 Carbon Fiber Rear Decklid
1 Superleggera Style Carbon Fiber Rear Diffuser
1 Superleggera Style Rear Spoiler






De levering:


In de garage:


Drive by:

Reacties op dit artikel