Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!

  • Ruud
  • 05-05-2021 15:13
  • 378
  • 0

Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!

Vorige maand werd bekend gemaakt dat Ferrari vandaag met de nieuwste Ferrari ten tonele zou verschijnen. Het is de meest sportieve versie die je van de Ferrari 812 Superfast kan krijgen. In dit geval mag hij de naam 812 Competizione dragen. Echter had Ferrari niet één model te tonen. Ook de 812 Competizione A verscheen ten tonele. We nemen jullie mee in een aantal details.

Hoe hij eruit ziet weten we natuurlijk al door de foto's die Ferrari had vrijgegeven. Ze dachten vorige maand dat ze maar beter iedereen voor konden zijn. Terecht. Niemand, waaronder wij, kunnen niets geheim houden als er iets in de digitale mailbox ploft. Dit soort nieuws wil je natuurlijk meteen delen met iedereen. Het uiterlijk is behoorlijk extreem! Door ingrijpende veranderingen in de vorm van de auto zijn extreme profielen ontstaan ​​die nog nooit eerder op een wegauto zijn gezien. De voorbumper is flink aangepast alsmede de motorkap. Achteraan is pas het echte vuurwerk te vinden. De achterruit moest plaats maken voor een aluminium structuur die de lucht nog beter geleid. Achteruitkijken gaat dan ook door een camera gebeuren. Kijken we verder dan zien we een gigantische spoilerlip op de achterkant zitten en valt meteen op dat de vier uitlaten zijn verdwenen. De diffuser heeft meer ruimte gekregen en de uitlaten zijn rechthoekige blokken aan weerszijden geworden.

De Ferrari V12 is gekieteld tot 830pk, wat dit de sterkste Ferrari motor ooit maakt. De SF90 Stradale en LaFerrari zijn natuurlijk krachtiger maar die krijgen nog hulp van elektromotoren erbij. De V12 in deze Ferrari moet het allemaal zelf oplossen. Dat kan hij overigens prima. In 2.8 seconden zit de 812 Competizione op de 100 km/u en doorstomen met veel gekrijs doet deze laatste 812 tot minimaal 350 km/u! De rode lijn van de toerenteller grijpt pas in bij 9.500 toeren!

Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!

Dan natuurlijk ook nog de 812 Competizione A! Als een duveltje uit een doosje liet Ferrari dit nieuwe model zien. De dakloze variant is natuurlijk ongeveer gelijk aan de dichte variant ware het niet dat de gepatenteerde aluminium structuur niet toegepast kon worden. Bij de open variant zien we dan ook nog gewoon twee bubbels en kun je door middel van een spiegel naar achteren kijken. Windgeluid heeft Ferrari proberen te reduceren door de "blade" op de motorkap. Deze stuwt de meeste lucht al over de ruit waardoor je minder windgeluid hebt tijdens het rijden en dus des te meer kan genieten van de V12 en zijn 9.500 toeren!

Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!Ferrari brengt ons de 812 Competizione en 812 Competizione A!

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag