Ernstig ongeval op de Nürburgring

Ernstig ongeval op de Nürburgring

Het was afgelopen zondag even schrikken op de ring. De facebook volgers konden al zien dat ook wij aan het genieten waren van het mooie weer en de vele auto's die er waren. Niet alleen naast de baan was het gigantisch druk maar op de baan ook. Helaas ging het zondagmiddag dan ook goed mis en vond er een ongeval plaats met acht auto's. Op de sectie van Bergwerk waren er werkzaamheden aan het circuit bezig welke voor gevaarlijke situaties zorgden.

Op het moment dat wij ons rondje reden, slechts enkele minuten voor het ongeluk gebeurde reed de afzetting van de wegwerkers zelfs naar achteren om verplaatst te worden. Levensgevaarlijk met de snelheden en omstandigheden die daar zijn. In een bocht remmen terwijl je ook nog eens over een heuveltje rijdt is bij snelheden van meer dan 120 km/u een spannende opdracht. De afzetting stond dus al volledig verkeerd geplaatst voor die sectie. Het is dan ook een wonder dat het niet eerder is voorgevallen. Bij het ongeluk vielen drie gewonden waarvan één ernstig en naar het ziekenhuis vervoerd moest worden. Wordt het niet eens tijd voor vlaggenisten? Met de verdiensten op zo'n drukke dag slechts een kleine kostenpost.

Ernstig ongeval op de NürburgringErnstig ongeval op de Nürburgring

Vanaf 4:42 enkele minuten na het ongeluk

Reacties op dit artikel



Gerelateerd nieuws