EDO Competition Carrera GT

  • Loki
  • 12-12-2007 16:44
  • 3044
  • 13

EDO Competition Carrera GT

Misschien dat het tunen van een Carrera GT nogal wat voeten in de aarde heeft, of misschien is het wel tuning-komkommertijd, wie zal het zeggen? Of belangrijker nog, wat maakt het uit! EDO Competition, de bekende tuner uit Duitsland, heeft sinds kort een Need For Speed-achtig pakket voor de Carrera GT in het assortiment. Dat deze supersporter al twee jaar rondrijdt doet daar niets aan af.



Standaard komt de Porsche met 612 pk de fabriek uitrollen. Genoeg zou je zeggen, maar er zijn altijd mensen die meer willen. Hier komt ook het NFS-verhaal de hoek omkijken. Zo is er Engine Stage 1, wat neerkomt op zo�n 60 pk meer, oftewel 670 in totaal! Wat je zoal kan verwachten:

Engine Stage 1 - Price:
Power increase to 670 hp/640 Nm (472 ft-lb), V-max Engine Stage 2
Power increase to 715 hp/660 Nm (487 ft-lb), V-max > 355 km/h (221 mph)
Modified intake system
High flow air filters
ECU recalibration
Modified cylinder heads
New exhaust headers
New header catalytic converters
New sports exhaust system with electronic programmable butterfly-valve control (available in 2 different sound levels). This cat-back performance exhaust system was developed on the dyno.
The result is a power increase of 19 kW (25 hp) and a 30 Nm (22 ft-lb) increase in torque. A deep sonorous tone and a weight reduction of 18 kg (40 lb) are additional benefits of this stainless steel exhaust system.
Vehicle will be tested on dynamometer.



Tot slot het meest bizarre pakket. Je zult de nodige kilometers gemaakt moeten hebben, wil je deze in Need For Speed verdienen. De V10 wordt opgeboord tot 6.0 liter, en de zuigers groeien uiteraard ook mee. Het resultaat is een duizelingwekkende 770 pk. Ook de topsnelheid ligt hoger: voorheen 330 km/u, na Stage 3 meer dan 365 kilometers in een uur! Lees en geniet:

Engine Stage 3
Power increase to 770 hp/690 Nm (509 ft-lb), V-max > 365 km/h (227 mph)
6.0 Ltr. engine block
4 new camshafts in exchange
10 new 6.0 Ltr. pistons
Modified intake system
High flow air filters
ECU recalibration
Modified cylinder heads
New exhaust headers
New header catalytic converters
New sports exhaust system with electronic programmable butterfly-valve control (available in 2 different sound levels). This cat-back performance exhaust system was developed on the dyno.
The result is a power increase of 19 kW (25 hp) and a 30 Nm (22 ft-lb) increase in torque. A deep sonorous tone and a weight reduction of 18 kg (40 lb) are additional benefits of this stainless steel exhaust system.
Vehicle will be tested on dynamometer

Daarnaast worden ook volledig instelbare edo/KW Competition schokdempers gemonteerd. De in- en uitgaande beweging kan zowel voor lage als hoge snelheden (in- en uitveersnelheid) ingesteld worden. Verwacht ook nieuwe remblokken en nieuwe velgen. Optioneel is de gigantische achterspoiler. Gelukkig maar, want mooier wordt de auto er niet op. De handling op hogere snelheid zal er wel baat bij hebben. Tot slot nog het interieur, waar we niet alleen lederen Recaro�s tegenkomen, maar ook 6-punt gordels die je een veilig gevoel moeten geven als je alle 770 paarden vraagt om alles te geven.

Autoblog.nl

Reacties op dit artikel