Droomrit 2008 Deel 3

Droomrit 2008 Deel 3

De dag van Droomrit 2008 was begonnen. Het was erg vroeg maar dat moet je er soms voor over hebben. We hadden weer grote plannen voor dit jaar en waren dus ook van plan om het hele programma weer bij te wonen net als vorig jaar. Na een paar mensen opgehaald te hebben, waaronder de camerajongen, waren we klaar om naar Driebergen te gaan. We gingen net als vorig jaar weer met een nieuwe Land Rover Discovery zodat we vanuit de kofferbak konden filmen en fotograferen. Dat zorgt altijd voor spectaculaire beelden en mooie inhaalacties...

Rond acht uur kwamen we aan bij de school waar al een paar auto’s klaar stonden, we waren dus lekker op tijd. Na wat dingen regelen met de organisatie hadden we ons bordje en onze polsbandjes, dus toegang tot alles. Wel kregen we van meerdere kanten het verhaal te horen dat het een moeilijke opgave werd om op het vliegveld te gaan komen omdat de beveiliging heel erg streng zou zijn. Gelukkig hebben we hier geen last van gehad en konden we ook op het vliegveld overal komen.




De auto’s begonnen daarna rustig binnen te druppelen en de ene na de andere superdikke auto kwam het grasveld op. Sommige auto’s vielen me eigenlijk een beetje tegen omdat het auto’s zijn die je aardig vaak op de weg tegen komt, zoals een SL55 AMG en een 997 Carrera. Gelukkig waren er een aantal auto’s die het weer helemaal goed maakten, zoals een Ford GT, Gallardo LP560, DBS en de altijd mooie F40. Helaas waren er ook een aantal tegenvallers van auto’s die er niet waren. De Veyron, Carrera GT en SLR Roadster waren helaas niet van de partij, dat zijn toch altijd leuke auto’s om te filmen en fotograferen.




Na een hele hoop foto’s te hebben gemaakt en wat afspraken over het in halen van de camera auto te hebben gemaakt met eigenaren was het tijd geworden om de auto klaar te maken en op de juiste plek te zetten. De laatste omroep werd gedaan en alle auto’s moesten naar de voorzijde van de school komen voor de altijd leuke en spectaculaire sprint. Het hele veld stroomde gelijk leeg en iedereen nam plaats achter de dranghekken. Na een paar auto’s te hebben gezien was het tijd voor ons om in de auto te gaan zitten want we wilden vooraan in de groep rijden zodat we elke keer nieuwe auto’s achter ons zouden krijgen. Toen de 997 GT2 voorbij was en de LP560-4 er aan kwam sprongen we in de auto en gingen we snel rijden zodat hij achter ons moest blijven.

De bestuurder hield zich goed aan de afspraak en deed een paar inhaal pogingen en stormde een aantal keer hard op ons af en liet de motor de hele tijd flink horen. Dat was echt super om te horen en te zien als je uit de kofferbak hangt! Toen er een mooi inhaal moment was nam hij een aanloop en schoot hij er langs en kwam de volgende auto in beeld. Na nog twee auto’s er langs te hebben gelaten kwamen we in een klein dorpje met smalle straten waar gelukkig niemand kon inhalen. Gevolg was toen we vast stonden alle auto’s voor en achter ons met de hele groep de motor vol de toeren injoegen. Het halve dorp kwam dan ook gelijk naar buiten toe. Eenmaal op de weg lieten we er weer een aantal langs om vervolgens de prachtige zilveren Diablo achter ons te krijgen die gevolgd werd door een Cobra en een gele Miura. Na een stuk snelweg rijden kwamen we bij een ziekenhuis uit waar wat ouders van de kinderen stonden. Hier was een klein fotomoment voor de kinderen. Ondertussen begonnen ook ouders foto’s van ons te maken omdat ze dat ook niet vaak zagen in een kofferbak!







Niet veel later schoten we de snelweg op, binnen no time raakten we de Spyker en Ferrari 456 die we volgden kwijt. Ondanks onze niet onaardige snelheid hadden we natuurlijk geen kans met zulke auto’s. Eenmaal van de snelweg af kwam één van de mooiste auto’s van die dag achter ons te zitten, de schitterende DBS namelijk Op de lange boswegen konden we de meeste auto’s niet voor blijven en de ene na de andere auto schoot ons voorbij waaronder de 959, de Wiesmann en een aantal Ferrari’s. We werden dus continue getrakteerd op een sympfonie van autogeluiden.

Toen was het eindelijk zo ver. We kwamen aan bij het Bilderberg hotel waar alle auto’s parkeerden en er een overheerlijke lunch klaar stond voor de deelnemers. De kinderen konden binnen gamen op een Wii en buiten waren bestuurbare auto’s, aan iedereen werd gedacht. Na weer wat gesprekken te hebben gehad met een aantal eigenaren en wat leuke foto’s te hebben genomen was het tijd om richting het vliegveld te gaan!








Niet veel later staan we voor de slagbomen van het vliegveld en is het wachten op de rest van de wagens zodat we in een kolonne over het vliegveld konden rijden en een keer een ander geluid te kunnen produceren dan die helikopters. Sommige hielden zich netjes aan de regels en andere konden het niet laten om even te trappen op de veel te mooie asfaltwegen die daar liggen. Na wat uitleg was het tijd om foto’s te laten maken in een grote hangar naast een mooie helikopter. Natuurlijk konden de meeste het niet laten om in zo’n hal toeren te gaan trappen. Maar daar kwamen we natuurlijk niet voor, we wilden het sprintwerk zien. Na zelf een keer er over weer te zijn gegaan, was het tijd een plek uit te gaan zoeken en foto’s te gaan maken en filmen natuurlijk. Alleen toen gebeurde het ergste dat er kon gebeuren, de accu van de filmcamera was op en we konden dus niet verder filmen, alleen maar met een digitale fotocamera..
De sprints waren echt super gaaf om te zien en sommige resultaten waren een beetje onverwacht en het was niet leuk om te zien hoe iemand de versnellingsbak van zijn Ferrari 456 kapot reed.. maar daarentegen was het wel weer super om te zien hoe sommige hun banden kaal reden. Zo hield de Wiesmann er wel van om te gaan roken maar de K1 Attack overtrof alles en iedereen. Op de landingsbaan ging hij al een paar keer los maar aan het einde van de sprint werd het pas echt feest, hij gaf even een leuke show weg en zette ook alles onder de rook. Echt super gaaf om van zo dicht bij mee te maken en een perfecte afsluiter van een nog perfectere dag.







Na die actie begonnen we aan de terugweg om de eind toespraak te krijgen op het terrein van de IVA. Daar kreeg de CL65 AMG de prijs, omdat hij de snelste was op de sprint. Na nog een hapje en een drankje was de dag voorbij en trapte wij hem aan naar de McDonalds.










Bij deze willen wij de organisatie bedanken en natuurlijk de eigenaren van alle auto’s. Mocht iemand nog wat foto’s of beeldmateriaal willen hebben van hun auto kunt u het doorgeven aan Autogespot en komt het goed.

Dirk, Arnoud, Mark en Kevin.

Reacties op dit artikel